X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 07 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 28
تاریخ ثبت : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 11:43 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 07 اردیبهشت,1403 | 08:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 11:43 ق.ظ

ادعاهای تو خالی حقوق بشری آمریکا و عدم رسیدگی به این حقوق در داخل ایالات متحده

  • ادعاهای تو خالی حقوق بشری آمریکا و عدم رسیدگی به این حقوق در داخل ایالات متحده

آمریکا که با تازگی گزارش سالانه ادعایی خود درباره وضعیت حقوق بشر کشورها را منتشر کرده خود کارنامه سیاهی در حوزه حقوق بشر دارد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، وزارت خارجه آمریکا که با تازگی گزارش سالانه ادعایی خود درباره وضعیت حقوق بشر کشورها را منتشر کرده خود کارنامه سیاهی در حوزه حقوق بشر دارد.

قسمتی از این گزارش به ایران اختصاص دارد و ادعاهای واهی علیه کشورمان در این گزارش نیز تکرار شده است.

این درحالیست که ادعای آمریکا از ابعاد مختلفی قابل بررسی است و تنها یک بررسی اجمالی کارنامه این کشور در زمینه موضوعات حقوق بشری نشان می‌دهد که حقوق بشر تنها ابزاری در دست این کشور و حامیان آن برای اعمال فشار به کشور‌های مختلف است.

آمریکا که به عنوان مدعی حقوق بشر همواره ژست دفاع از حقوق بشر را به خود گرفته و با همین ادعا در امور داخلی کشور‌های مختلف مداخله می کند و آنها را تحت فشار قرار می دهد در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کارنامه سیاهی دارد.
 

اعمال فشار و محدودیت علیه پناهجویان، نقض حقوق زنان در جنبه‌های مختلف، آمار بالای قربانیان خشونت تسلیحاتی و قربانی کردن افراد برای سود گروه‌های لابی و تولید کنندگان سلاح، آمار بالای قربانیان خشونت پلیس، تبعیض نژادی گسترده علیه سیاه‌پوستان و به تازگی بازداشت بیش از 100 دانشجوی معترض به تجاوز و تهاجمات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، از موارد گسترده نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده آمریکا است.
 

تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشور‌های مختلف از جمله ایران نیز از دیگر موارد نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده است که یامد‌های فاجعه‌باری را به همراه داشته و به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و بیماران را از دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی حیاتی محروم کرده است که در موارد بسیاری این امر به مرگ افراد زیادی منجر شده است.
 

از دیگر اقداماتی که جزیی از نقض حقوق بشر در آمریکا محسوب می شود ، آمار‌های منتشر شده از سوی نهاد‌های مختلف آمریکایی و برخی رسانه‌ها است که نشان می دهد سالانه بیش از هزار نفر در این کشور از سوی پلیس به قتل می‌رسند؛ بسیاری از این افراد در هنگام قتل غیر مسلح بوده و در مورادی حتی بازداشت فرد به علت یک سوء‌ظن و یا اشتباه بوده است.

به تازگی نیز پلیس این کشور مرتکب قتل دیگری مانند قتل جورج فلوید شد.

زندان های آمریکا نیز با بالاترین نرخ حبس مواجه است، وضعیت زندان‌ها از نظر بهداشتی در بسیاری از موارد غیراستاندارد است، ارائه مراقبت‌های پزشکی نامناسب است و در مواردی افراد بیمار، درمان مناسبی دریافت نمی‌کنند. گزارشی که به‌تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ مرگ در زندان‌های آمریکا در دوره شیوع کرونا در مقایسه با جمعیت عمومی این کشور ۳.۵ برابر بوده است. 
 

زمینه دیگر نقض حقوق بشر در آمریکا به موضوع مهاجرت و پناهجویی در این کشور بازمی‌گردد؛ پناهجویان از زمان ورود به مرز‌های این کشور هدف انواع خشونت و تبعیض قرار داردند. انتقال به بازداشتگاه‌های مرزی، جدا کردن کودکان از والدین، اخراج و شرایط زندگی نامناسب در اردوگاه‌های پناهجویی از جمله موارد نقض حقوق بشر علیه پناهجویان در آمریکا به شمار می‌رود.
 

نقض حقوق بشر در آمریکا و همچنین از سوی این کشور در سایر کشورها نیاز به گزارشی مفصل دارد که در این گزارش به مختصری از آنها اشاره شد. دولت آمریکا پیش از آنکه نقض حقوق بشر کشورها را مورد رسیدگی قرار دهد باید به نقض حقوق بشر در ایالات متحده بپردازد .


 

برچسب ها: حقوق بشر, آمریکا
ارسال نظر: