X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 35
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403 | 01:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403 | 11:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403 | 01:18 ب.ظ

کمیسر عالی حقوق بشر: هر 10 دقیقه یک کودک در غزه شهید یا مجروح می شود

  • کمیسر عالی حقوق بشر: هر 10 دقیقه یک کودک در غزه شهید یا مجروح می شود

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه رفح که موجب به شهادت رسیدن شماری از زنان و کودکان شده را محکوم کرد.

 

 به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، امروز حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه رفح که موجب به شهادت رسیدن شماری از زنان و کودکان شده را محکوم کرد و بار دیگر در خصوص تهاجم تمام عیار علیه منطقه‌ای که 1.2 میلیون غیرنظامی در آن جای دارند، هشدار داد.

وی با بیان یان که چنین عملیاتی به نقض بیشتر قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین بین المللی حقوق بشر منجرخواهد شد، تاکید کرد: «این امر خطر مرگ، جراحات و آوارگی در مقیاس وسیع و جنایات وحشیانه بیشتری بیشتری را به همراه خواهد داشت که مسببان آن، باید پاسخگوی (این جنایات) باشند. رهبران جهان بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان گیر افتاده در رفح، یکصدا هستند.»

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود: «آخرین تصاویر منتشر شده از حمله به دو خانه مجاور که در آن 15 کودک و پنج زن کشته شدند، حاکی از بیرون کشیدن یک کودک نارس از شکم مادر در حال مرگش بود، که فراتر از جنگ است.»

در 19 آوریل، یک ساختمان مسکونی در منطقه تل السلطان در رفح مورد اصابت قرار گرفت و 9 فلسطینی از جمله شش کودک و دو زن به شهادت رسیدند. بنا بر گزارش ها، حمله دیگری به دو خانه همجوار در منطقه عطنور در شرق رفح در 20 آوریل موجب شد 20 فلسطینی - 15 کودک و پنج زن – به شهادت برسند. بنا بر گزارش ها، حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه عس شابوره در رفح در همان روز، چهار شهید از جمله یک دختر و یک زن باردار برجای گذاشت.

به گفته مقامات غزه تا 22 آوریل، از 34151 فلسطینی به شهادت رسیده در غزه، 14685 نفر کودک و 9670 زن بوده اند. 77084 نفر دیگر مجروح شده اند و بیش از 7000 نفر دیگر زیر آوار هستند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: «هر 10 دقیقه یک کودک (در غزه) شهید یا مجروح می شود. آنها طبق قوانین جنگ، بایدتحت محافظت باشند، اما بهای این جنگ را به طور نامتناسبی می پردازند.»

ترک گفت که از تخریب مجتمع پزشکی آن ناصر و مجتمع پزشکی الشفا و گزارش کشف گورهای دسته جمعی در داخل و اطراف این مکان ها وحشت کرده است. او خواستار تحقیقات مستقل، موثر و شفاف در مورد کشتارها شد.

وی تاکید کرد که نقض شدید حقوق بشر در کرانه باختری اشغالی همچنان ادامه دارد. علیرغم محکومیت بین المللی حملات گسترده شهرک نشینان از 12 تا 14 آوریل که توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی (ISF) تسهیل شده، خشونت شهرک نشینان با حمایت، حفاظت و مشارکت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه یافته است.

طی یک عملیات 50 ساعته در اردوگاه پناهندگان نور شمس و شهر طولکرم که از 18 آوریل آغاز شده، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پیاده نظام، بولدوزر و هواپیماهای بدون سرنشین به انی مناطق اعزام کرده و اردوگاه را محاصره کردند. چهارده فلسطینی شهید شدند که سه تن از آنها کودک بودند.

دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل سازمان ملل گزارش‌هایی دریافت کرده که حاکیست چندین فلسطینی به‌طور غیرقانونی به شهادت رسیده اند و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از فلسطینیان غیرمسلح برای محافظت از نیروهای خود در برابر حمله استفاده می کنند.

در 20 آوریل، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی یا شهرک نشینان یک راننده آمبولانس فلسطینی 50 ساله را به ضرب گلوله کشتند. آمبولانس در حال تخلیه دو فلسطینی بود که در جریان حمله شهرک نشینان با همراهی نیروهای رژیم صهیونیستی در عصاویه نابلس بر اثر گلوله جنگی زخمی شده بودند


 

ارسال نظر: