X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 38
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1403 | 04:33 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 04 اردیبهشت,1403 | 04:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : جمعه, 07 اردیبهشت,1403 | 12:06 ب.ظ

کارشناس مسائل بین‌الملل: جهان نیازمند طراحی ساز و کارهای جدید حقوق بشری است

  • کارشناس مسائل بین‌الملل: جهان نیازمند طراحی ساز و کارهای جدید حقوق بشری است
انتظاری در واکنش به خفه کردن صداهای حامی ملت فلسطین در کانادا و کشورهای غربی، گفت: جهان نیازمند یک اجماع بین‌المللی و طراحی ساز و کارهای جدید حقوق بشری است برای اینکه بتوانند با شدت و قدرت بیشتری با جنایتکارانی مانند رژیم صهیونیستی برخورد کنند.

مصطفی انتظاری، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، در خصوص ارتکاب رژیم صهیونیستی به نسل کشی در غزه، اظهار داشت: دادگاه‌ها و نهادهای بین‌المللی اسناد بسیاری در مورد جنایاتی که رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می‌دهد در دست دارند؛ متاسفانه خبرنگاران مستقل و غیر مستقل امکان تهیه گزارش‌های میدانی نداشتند و در جریان طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی پس از آن شاهدیم که بیش از 100 خبرنگار به بهانه‌های مختلف با شلیک مستقیم نیروهای صهیونیستی کشته شدند.

وی با تاکید بر اینکه این وضعیت نشان می‌دهد یک جنایت سازماندهی شده و نسل‌کشی آشکار در غزه در حال رخ دادن است، عنوان کرد: با وجود اینکه دولت های مختلف شاهد این جنایات هستند اما با وتو آمریکا و حمایت کشورهای اروپایی اقدام جدی در رابطه با جلوگیری از جنایت های رژیم اشغالگر صورت نمی‌گیرد و همچنان رژیم صهیونیستی به جنایات خود ادامه می‌دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین مطرح کرد: جهان نیازمند یک اجماع بین‌المللی و طراحی ساز و کارهای جدید حقوق بشری است برای اینکه بتواند با شدت و قدرت بیشتری با جنایات رژیم هایی همچون رژیم اسرائیل برخورد کند و ساختارهای فعلی نشان دادند ظرفیت کافی برای جلوگیری از این جنایات را ندارند.

انتظاری در ادامه با اشاره به ممنوعیت استفاده از چفیه توسط حامیان فلسطین در کانادا بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم و بحث‌هایی که صهیونیست‌ها در مورد هولوکاست مطرح کردند، متاسفانه یکی از اقدامات دولتی در کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد این بود که همه نمادهای در تضاد و مقابله با رژیم صهیونیستی و اسرئیل، بایکوت شدند و نمونه آخر هم بحث استفاده از چفیه در تظاهرات در کانادا بود.

وی ادامه داد: کشورهای حامی رژیم صهیونیستی معتقدند باید با هر صدای مخالف این رژیم مقابله شود تا صهیونیست‌ها بتوانند تسلطی که بر دولت‌های غربی دارند را در جامعه هم گسترش دهند و اقدام اخیر کانادا را باید در این راستا تحلیل کرد. دولت کانادا یک دولت وابسته است که به مثابه یک مستعمره به خاطر ایجاد محدودیت برای مردم در کف خیابان و شنیده نشدن صدای مخالف اسرائیل از لابی صهیونیستی دستور می‌گیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد:کشورهایی که مدعی موضوعاتی مانند آزادی بیان هستند، نباید چنین محدودیت‌هایی ایجاد کنند؛ اتفاقا باید اجازه دهند جامعه خشم خود را نسبت به نسل کشی‌ و جنایات رژیم اسرائیل نشان دهند.

انتظاری در پایان با تاکید بر اینکه لابی صهیونیستی تلاش می‌کند جهان را تبدیل به مستعمره خود کند و مردم نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد، گفت: در حال حاضر نیاز به ساز و کارهایی داریم که نگذارد این دولت ها به دلیل وابستگی سیاسی و اقتصادی که به رژِیم صهیونستی دارند، مجبور به سکوت در قبال جنایت‌های این رژیم اشغالگر شوند.

 

ارسال نظر: