X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 33
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 اردیبهشت,1403 | 01:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 اردیبهشت,1403 | 01:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 اردیبهشت,1403 | 01:07 ب.ظ

تفتیش بدن برهنه صدها کودک سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار توسط پلیس انگلیس

  • تفتیش بدن برهنه صدها کودک سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار توسط پلیس انگلیس

بیش از 60 کودک در هفته توسط پلیس این کشور در انگلیس و ولز مورد تفتیش بدنی عریان قرار می گیرند و مثل همیشه، سهم سیاه‌پوستان، آسیایی‌تبار یا دیگر نژادها در این مساله بیشتر از سفیدپوستان است.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، آمارهای جدید منتشر شده توسط دولت انگلیس نشان می دهد که بیش از 60 کودک در هفته توسط پلیس این کشور در انگلیس و ولز مورد تفتیش بدنی عریان قرار می گیرند و مثل همیشه، سهم سیاهپوستان، آسیایی یا دیگر نژادها در این مساله بیشتر از سفیدپوستان است.
 

داده‌های نیروهای پلیس نشان می‌دهد که از ابتدای 2023 تا ماه مارس، در مجموع، 68،874 تفتیش بدنی عریان انجام شده که بیش از سه هزار نفر از این افراد، زیر 18 سال سن داشته اند.
 

نسبت به مراتب بالاتری از کودکانی که با تفتیش بدنی رو به رو بوده اند، خود را سیاه‌پوست، آسیایی یا مختلط می‌دانند که این رقم در میان بزرگسالان بزرگسالان - 37 درصد در مقایسه با 23 درصد است.
 

مارک راسل، مدیر اجرایی انجمن کودکان، در گفتگو با روزنامه گاردین، این ارقام را «عمیقاً ناراحت‌کننده» توصیف کرد و گفت که این ارقام «اختلاف نژادی شدید» را در تفتیش عریان کودکان نشان می‌دهند چرا که کودکان سیاه‌پوست و دو رگه «به‌طور قابل‌توجهی بیش از حد» هدف قرار گرفته اند.
 

وی افزود: تفتیش بدنی عریان کودکان اقدامی جدی است و می تواند برای این گروه بسیار ناراحت کننده و آسیب زا باشد. گرچه قوانین انگلیس می گویند این اقدام باید صرفاً در شرایط خاص و همیشه با حضور یک بزرگسال اتفاق بیفتد  اما در عمل، این شرایط هر گز محقق نمی شود.
 

رسوایی تفتیش بدنی کودکان توسط پلیس انگلیس زمانی مورد توجه قرذار گرفت که  سوء رفتار افسران پلیس در بازجویی نوجوانی که Q نام‌گذاری شده مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. در این حادثه، فرد مذکور که دختری دانش آموز بود در حضور معلمان، ازجلسه امتحان بیرون آورده شد و توسط دو نفر از افسران پلیس برهنه و مورد تفتیش قرار گرفت.


 

ارسال نظر: