X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 32
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 اردیبهشت,1403 | 12:11 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 اردیبهشت,1403 | 12:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 اردیبهشت,1403 | 12:45 ب.ظ

آمریکا شریک اصلی بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان

  • آمریکا شریک اصلی بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان

همزمان با افزایش فشار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به کمک 26 میلیارد دلاری به این رژیم گرفته است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر؛ در حالی که در یکصد و نود و هشتمین روز از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای ساکنان این منطقه را بیش از 34 هزار نفر اعلام کرده است، قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با وجود اختلاف در تامین منابع کمک مالی، با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی برای کمک ۸۷ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف و تل‌آویو را به تصویب رساندند؛ سهم رژیم صهیونیستی از این بسته کمکی 26 میلیارد دلار است که صرف تقویت سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین و تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

 زنگ هشدار یونیسف برای قطحی در غزه

این قانون زمانی به تصویب رسیده است که شرایط حقوق بشری در نوار غزه در وضعیت اسف‌باری قرار دارد و به طور میانگین روزانه 172 شهید از جمله 70 کودک به شهادت می‌رسند و  ۱۱ هزار نفر از فلسطینیان همچنان زیر آوارهای غزه هستند که در  این زمینه نهادهای بین المللی و حقوق بشری بارها نسبت به به فجایع انسانی که در این منطقه رخ می‌هد، هشدار داده‌اند.

چندی پیش، تیس انگرام، سخنگوی یونیسف ضمن حضور در نوار غزه، اعلام کرد: کودکان غزه در میان جنگ و حملات پی در پی سرگردانند و هیچ مکان امنی برای آن‌ها وجود ندارد.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز  نسبت به قحطی و از بین رفتن کودکان بر اثر گرسنگی و سو تغذیه هشدار داده است.
 

کشف گور دسته جمعی در شهر خان یونس

همچنین در پی عقب نشینی نیروهای صهیونیست از خان یونس پس از حمله وحشیانه به این منطقه، بیش از 150 نفر شهید و 500 تن مفقود شده‌اند. معمولا صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از هر منطقه، اجساد شهدای فلسطینی را با بولدزر زیر خاک پنهان می‌کنند.

روز گذشته (21 آوریل)، سخنگوی دفاع مدنی غزه از کشف یک گور دسته جمعی در اطراف مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس خبر داد و گفت: بیشترین تعداد اجسادی که در گورهای دسته جمعی کشف شده مربوط به زنان و کودکان است که اغلب در حملات صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها شهید شده‌اند.

این درحالی است که هفته گذشته مرکز حقوق بشری المیزان اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر از ابتدای تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه 3 هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان و سالمندان و پزشکان را از این منطقه ربوده‌اند و آنها را در زندان‌های نفحه و النقب در انزوای کامل از جهان بیرون قرار داده‌اند.
 

آنچه مشهود است، جنایت‌هایی که در غزه رخ می‌دهد، تا الان تاریخ بشریت به خود ندیده است و رژیم صهیونیستی با حمایت‌های رفیق دیرینه خود( آمریکا) به طور گستاخانه دست به جنایت علیه بشریت می‌زند و اگر حمایت نامحدود سیاسی، نظامی و پوششی آمریکا نبود،  جنایات رژیم صهیونیستی در زمینه کشتار دسته جمعی غیرنظامیان بی دفاع اعم از کودکان، زنان و سالمندان در بیمارستان‌ها، پناهگاه‍‌ها، مراکز آوارگان، چادرها و محله های مسکونی ادامه نمی‌یافت.

چنین جنایاتی مصداق بارز نسل کشی و پاکسازی نژادی است و جوامع بین‌المللی نسبت به متوقف کردن این جنایات مسئول هستند.


 

ارسال نظر: