X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 01 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 28
تاریخ ثبت : شنبه, 01 اردیبهشت,1403 | 02:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 01 اردیبهشت,1403 | 02:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 02 اردیبهشت,1403 | 09:25 ق.ظ

صدرالحسینی: گسترش تعاملات و همکاری‌ کشورها یکی از راه‌های تبیین حقوق بشر اسلامی است

  • صدرالحسینی: گسترش تعاملات و همکاری‌ کشورها یکی از راه‌های تبیین حقوق بشر اسلامی است

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: کشورهای اسلامی باید با گفت‌وگو و گسترش تعاملات و همکاری های دو جانبه و یا چند جانبه، می توانند راه‌های تبیین حقوق بشر اسلامی را برای سایر کشورها و مردم جهان فراهم سازند.

 


 

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، در خصوص امضای تفاهمنامه قضایی سه جانبه مبارزه با تروریسم میان سه کشور ایران، عراق و سوریه، اظهار کرد: باتوجه به اینکه یکی از مفاد مهم منشور سازمان ملل و کنوانسون های آن، به حقوق بشر مربوط است، باید نکته‌های مهم و اساسی در حوزه مسائل حقوق بشر در بین کشورهای اسلامی منعقد و گفت‌وگوها به صورت مستقیم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نگاه حقوق بشری غرب با نگاه حقوق بشری اسلامی تفاوت‌های زیادی دارد، عنوان کرد: آن دوگانگی که در قوانین، مقررات و اجرای آنها در حوزه حقوق بشرِ غرب مشاهده می‌شود، قطعا مطلوب کشورهای اسلامی نیست و متاسفانه یکی اهرم‌های فشار به کشورهای مسلمان و مستقل موضوع حقوق بشر است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: بر این اساس، کشورهای اسلامی ضمن پیاده کردن حقوق بشر اسلامی با تعاملات گسترده و همکاری‌های نزدیک بین خود، می توانند فعالیت های قابل توجهی را جهت آشنایی هر چه بهتر مردم جهان با حقوق بشر اسلامی انجام دهند. 

صدرالحسینی عنوان کرد: با توجه به توافقات و تعاملاتی که در حوزه سیاسی و اقتصادی بین کشورهای اسلامی وجود دارد، پس از سفر رئیس قوه قضائیه به عراق، ابتکارات قابل توجهی در زمینه حقوق بشری بوجود آمده است که در این زمینه دیدارها و گفت‌وگوهایی بین مسئولان عالی رتبه سه کشور ایران، سوریه و عراق صورت گرفته است.

وی افزود: به نظر می رسد در شرایط کنونی که یک دوگانگی شفاف بین حقوق بشرِغرب و حقوق بشرِ اسلامی بوجود آمده است، تعاملات و تفاهمات بین مقامات قضائی و حقوقی ( حقوق بشری)، کشورهای اسلامی می‌تواند ضمن تعمیق و گسترش روابط کشورها، موضوع مهم اثبات حقانیت دیدگاه اسلام نسبت به انواع بشر اعم از سیاه، سفید، رنگین پوست، زن، مرد و کودک را مورد توجه قرار دهد.

این کارشناس مسائل حقوق بشر در پایان با اشاره به سفر اخیر دبیر ستاد حقوق بشر به سوریه، گفت: مقامات 
کشورهای اسلامی باید با گفت‌وگو و گسترش همکاری های دو جانبه و یا چند جانبه، زمینه آشنایی هر چه بیشتر و بهتر مردم جهان را با مقوله حقوق بشر اسلامی فراهم سازند.


 

 

ارسال نظر: