X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 20
تاریخ ثبت : شنبه, 01 اردیبهشت,1403 | 12:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 29 فروردین,1403 | 02:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 01 اردیبهشت,1403 | 12:11 ب.ظ

تسریع ساخت شهرک‌سازی ها در سرزمین های اشغالی

  • تسریع ساخت شهرک‌سازی ها در سرزمین های اشغالی

روزنامه گاردین گزارش داد رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون شهرک‌سازی‌های خود در سرزمین های اشغالی را تسریع کرده‌ است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، طرح ها وبرنامه‌ریزی‌های رژیم اشغالگر صهیونیست حاکی از آن است که دولت نتانیاهو از زمان شروع جنگ اخیر پس از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی علیه نوار غزه، شهرک‌سازی‌های خود را در سرزمین های اشغالی تسریع کرده و بیش از ۲۰ پروژه مرتبط با شهرکسازی در این منطقه را که مجموعا شامل هزاران واحد مسکونی می‌شوند، تصویب کرده  و احداث کرده است.
 

بر اساس گزارش گاردین، گروه‌های افراطی که سابقه اخراج فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان را دارند، پیمانکار بزرگترین و مناقشه‌برانگیزترین پروژه‌های شهرکسازی در قدس شرقی هستند. تصویب و ساخت سریع این شهرک‌ها که ضد قوانین بین‌المللی انجام شده‌اند احتمالا آسیب بیشتری به روابط کابینه رژیم صهیونیستی با دولت جو بایدن وارد خواهند کرد.
 

ساری کرونش، عضو سازمان حقوق بشری اسرائیلی موسوم به «بیمکوم» در این زمینه می گوید: تسریع این برنامه‌ها در ۶ ماه گذشته بی سابقه بوده است. هر چند بعد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خیلی از نهادهای تعطیل یا فعالیتشان محدود شد مقام‌ات برنامه‌ریزی کننده به پیشبرد این پروژه‌ها با سرعتی بی‌سابقه ادامه داده‌اند.
 

شهرک های جدید قرار است در بخش‌هایی از شهر قدس که در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه توسط رژیم صهیونیستی منضم شدند برای اکثریت یهودی در سرزمین‌های اشغالی ساخته شود و احتمالا برای هر گونه طرحی به منظور تشکیل یک کشور فلسطینی با پایتختی قدس شرقی مانع ایجاد خواهد کرد.
 

این در حالیست که سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که سیاست‌های کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سطحی بی سابقه همراستا با جنبش شهرک‌نشینی در سرزمین‌های اشغالی بوده و شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین چنان بی‌سابقه گسترش یافته‌اند که احتمال تشکیل کشور فلسطین را با خطر نابودی مواجه کنند.
 

 ۴۰ درصد از جمعیت حدودا یک میلیون نفری شهر شهر قدس را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند. کابینه‌های متوالی رژیم صهیونیستی حفظ اکثریت یهودی در این شهر را به عنوان هدف خود تعیین کرده‌اند.

 

ارسال نظر: