X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 60
تاریخ ثبت : دوشنبه, 27 فروردین,1403 | 02:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 27 فروردین,1403 | 01:56 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 27 فروردین,1403 | 02:56 ب.ظ

هشدار گزارشگر ویژه درباره سرکوب اعتراضات اقلیمی در اروپا توسط نیروهای پلیس

  • هشدار گزارشگر ویژه درباره سرکوب اعتراضات اقلیمی در اروپا توسط نیروهای پلیس

گزارشگر ویژه و فعالان اقلیمی در هلند می گویند که اعمال زور پلیس در لاهه علیه معترضان، تنها بخشی از سرکوب گسترده‌تر اعتراضات در سراسر اروپا است. 
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مایکل فورست، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد مدافعان محیط زیست، بارها هشدار خود را در مورد نحوه برخورد پلیس، دولت ها و رسانه ها با فعالان اقلیمی ابراز کرده است.

فورست سال گذشته به روزنامه گاردین گفته بود: «از زمان انتصابم (در ژوئن 2022) به بسیاری از کشورهای اروپا سفر کرده‌ام و شاهد یک روند مشخص در برخورد با مدافعان زیست محیطی بوده‌ام. همواره تعداد فزاینده‌ای از پرونده های این فعالان اقلیمی به دادگاه‌ها ارجاع شده و قوانین سخت‌تر و شدیدتری برای تسهیل حملات علیه این مدافعان تصویب می‌شود».

این گزارشگر ویژه معتقد است که یک همکاری سراسری در اروپا بین نیروهای پلیس در مورد برخورد با فعالان اقلیمی وجود دارد.

اعتراضات لاهه برای تحت فشار قرار دادن دولت هلند، پیش از طرح یارانه های فسیلی در ماه ژوئن، اجرا شده است. همچنین اعتراضات مشابهی نیز روز شنبه در بلژیک، فنلاند، آلمان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، سوئد و انگلیس برگزار شد.

به گفته سخنگوی گروه فعال زیست محیطی XR به یورونیوز، «در شهری که دولتمردان آن را یک شهر بین‌المللی صلح و عدالت معرفی می‌کنند، پلیس علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت آمیز از خشونت استفاده می‌کند.»

وی همچنین اعلام کرد حدود 1000 معترض در اقدام لاهه شرکت کردند و 437 نفر دستگیر شدند. 


 

ارسال نظر: