X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 75
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 02:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 02:47 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 02:52 ب.ظ

بی توجهی دولت انگلیس به اسکان صدها کودک آسیب‌پذیر در مراکز غیرقانونی دولتی

  • بی توجهی دولت انگلیس به اسکان صدها کودک آسیب‌پذیر در مراکز غیرقانونی دولتی

صدها کودک انگلیسی آسیب پذیر در سن مدرسه هر ساله به دلیل کمبود مزمن اسکان در واحدهای امن محلی به خانه های غیرقانونی و نابه‌سامان فرستاده می شوند.



 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، صدها کودک انگلیسی بسیار آسیب پذیر در سن مدرسه هر ساله به دلیل کمبود مزمن مکان در واحدهای امن محلی به خانه های غیرقانونی و نابه سامان فرستاده می شوند.
 

گاردین فاش کرده که در سال 2022-2023، شوراهای محلی انگلیس دست کم 706 کودک را که اکثریت آنها زیر 16 سال سن داشتند، در خانه هایی اسکان داده اند که در سازمان مراقبت اجتماعی کودکان ثبت نشده‌اند.
 

گرچه این کار مغایر قوانین انگلیس است اما تحقیقات نشان داده که سازمان مراقبت اجتماعی کودکان هیچ یک از پیمانکارانی که به چنین اقدامی مبادرت کرده اند، تحت پیگیرد قانونی قرار نداده است.
 

راشل دو سوزا، کمیسر کودکان در انگلیس، می گوید از این یافته ها وحشت زده شده است.

وی افزود: «برخی از این کودکان که نیازهای متعدد و پیچیدهای دارند که مراقبت ویژه ای می طلبد، بدترین آسیب‌ها، آزارها و غفلت را تجربه کرده‌اند. این کودکان در محیط‌های نامناسبی قرار می‌گیرند که نیازهای آنها را برآورده نمی‌کند، و اغلب در مورد اتفاقاتی که برایشان می‌افتد صحبت نمی‌کنند. کیلومترها دور از عزیزان خود هستند و گاهی اوقات از حقوق اولیه مانند تحصیل هم محروم می شوند.»

 

این سیستم مراقبت غیرقانونی در سال‌های اخیر توسعه یافته چرا که مقامات محلی تلاش کرده‌اند تا تعداد فزاینده‌ای از کودکان آسیب‌پذیر را که خطری برای خود یا دیگران هستند، یا مورد استثمار جنایی یا جنسی قرار می‌گیرند، جای دهند.
 

طبق دستور دادگاه، آزادی بسیاری از این کودکان، که اغلب دارای گذشته‌های پرآشوب، آسیب‌زا و سابقه فرار و قرار گرفتن در موقعیت‌های خطرناک هستند، برای حفظ امنیت خودشان محدود شده است. با این حال، انگلیس با کمبود خانه‌های امنی مواجه است که تحت نظر مقامات محلی اداره ‌شوند. معمولاً روزانه حدود 50 کودک در صف انتظار یافتن مکان هستند.
 

آمار جدید که توسط Observer و موسسه خیریه Together Trust گردآوری شده، نشان دهنده افزایش 277 درصدی افرادیست که  بین سال های 2020 تا 2023 در خانه های غیرقانونی اسکان داده شده اند.

 

ارسال نظر: