X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 83
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 02:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 02:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 فروردین,1403 | 05:48 ب.ظ

طرح دعوا علیه شرکت کانادایی به دلیل نقض حقوق زیست محیطی و حقوق بشر

  • طرح دعوا علیه شرکت کانادایی به دلیل نقض حقوق زیست محیطی و حقوق بشر

گروه‌های زیست محیطی و حقوق بشری خواستار تحقیق در مورد شرکت انرژی آفریقا، به دلیل نقض حقوق بشر از سوی این شرکت در نامیبیا شدند.



 

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گروه‌های زیست محیطی و حقوق بشری خواستار تحقیق در مورد شرکت انرژی شناسایی آفریقا  (ReconAfrica)  که مقر آن در کلگری است، به این دلیل که این شرکت حقوق بشر در نامیبیا را نقض کرده است، شدند.
 

این شرکت در حال حفاری نفت در منطقه ای حساس از نظر زیست محیطی در نامیبیا است و طرح های حفاری آن در نزدیکی دلتای اوکاوانگو اجرا می شود که یک سایت میراث جهانی یونسکو و یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده جهان برای حیات وحش در معرض خطر و یک مکان فرهنگی مهم برای مردم سَن، در این منطقه می باشند.

بر اساس این شکایت 187 صفحه‌ای نزد یک سازمان نظارتی فدرال به نام آمبودزمان کانادایی برای شرکت های مسئول (CORE)، فعالیت‌های شرکت انرژی شناسایی آفریقا حقوق بین‌الملل بشر از جمله حقوق بهداشت، آب، غذا و مسکن مناسب و همچنین حقوق بومیان مبنی بر رضایت آزاد، قبلی و آگاهانه برای اجرای عملیات در قلمرو آنها را نقض کرده است.

این شکایت ارسالی مشترک «برنامه بین‌المللی حقوق بشر» در دانشکده حقوق دانشگاه تورنتو و «حفظ حیات خاص اوکاوانگو»، یک گروه مدافع متمرکز بر حفاظت از دلتای اوکاوانگو، می باشد. 


 

ارسال نظر: