X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 86
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 21 فروردین,1403 | 02:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 21 فروردین,1403 | 02:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 21 فروردین,1403 | 02:39 ب.ظ

شکایت علیه دولت فرانسه به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم

  • شکایت علیه دولت فرانسه به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم

فدراسیون بین المللی حقوق بشر اعلام کرد که شکایتی علیه دولت فرانسه مبنی بر عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ثبت رسیده است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، شکایتی علیه دولت فرانسه مبنی بر عدم دسترسی به آب آشامیدنی در گوادلوپ، نزد شورای اروپا به ثبت رسید.

فدراسیون بین المللی حقوق بشر (FIDH) اعلام کرد که این محرومیت و عدم دسترسی به آب سالم، هم نتیجه قطعی های متعدد آب است که به طور منظم شبکه توزیع را مختل می کند و هم نتیجه ترکیب آب با کلردکون، یک آفت کش بسیار خطرناک است.

بنا بر اعلام این فدراسیون، این محرومیت مداوم و فزاینده از آب آشامیدنی، تأثیر جدی بر زندگی بیش از 380000 نفر در گوادلوپ گذاشته است.

این فدراسیون همچنین فقدان اقدامات پیشگیرانه و درمانی مؤثر برای بیش از 665000 نفر را که سلامت آنها در معرض عواقب مضر کلردکون در بخش های خارج از کشور فرانسه در مارتینیک و گوادلوپ است را محکوم کرد.

فدراسیون، این وضعیت را تبعیضی علیه جمعیت‌های خارج از کشور فرانسه و به‌ویژه جمعیت آسیب‌پذیر اقتصادی آنتیل دانسته که نقض ماده 11 (حق سلامت)، بند یک ماده 17 (حق کودک برای حمایت اجتماعی، قانونی و اقتصادی)، ماده 30 (حق حمایت در برابر فقر و محرومیت اجتماعی) و ماده 31 (حق مسکن) و همچنین ماده E (عدم تبعیض) منشور اجتماعی اروپا (بازبینی شده) می باشد.


 

ارسال نظر: