X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 18 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 77
تاریخ ثبت : شنبه, 18 فروردین,1403 | 01:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 18 فروردین,1403 | 07:09 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 18 فروردین,1403 | 01:24 ب.ظ

ده‌ها قانونگذار آمریکایی خواستار ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم اسرائیل شدند

  • ده‌ها قانونگذار آمریکایی خواستار ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم اسرائیل شدند

ده‌ها نفر از  قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا، از جمله پلوسی، یکی از متحدان کلیدی جو بایدن، طی نامه ای به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور خواستار توقف انتقال تسلیحات به رژیم اسرائیل شدند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ده‌ها نفر از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا، از جمله نانسی پلوسی، یکی از متحدان کلیدی جو بایدن، روز جمعه 17 فروردین 1403 طی نامه ای به رئیس جمهور ایالات متحده و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور،  خواستار توقف انتقال تسلیحات به رژیم اسرائیل شدند.

«نانسی پلوسی» نیز که پیش از این واکنشی درخصوص تحریم تسلیحاتی رژیم اسرائیل نداشت در درخواست از بایدن مبنی بر توقف ارائه تسلیحات به رژیم اسرائیل، به دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پیوست.


در نامه نمایندگان کنگره آمریکا آمده است: با توجه به اعتصاب اخیر علیه امدادگران و بحران انسانی روزافزون، ما معتقدیم که تایید این انتقال سلاح غیرقابل توجیه است.

این سند توسط پلوسی و 36 دموکرات دیگر از جمله نمایندگان باربارا لی، رشیده طالب و الکساندریا اوکاسیو کورتز به امضا رسیده است.

 

در این نامه همچنین از دولت آمریکا خواسته شد، تا زمانیکه تحقیقات در مورد حمله هوایی به کارکنان بشردوستانه آشپزخانه مرکزی جهانی اجرا شود و یا تا زمانیکه رژیم اسرائیل نتوانسته است به اندازه کافی آسیب به غیرنظامیان بی گناه غزه را کاهش دهد، از انتقال تسلیحات به این رژیم خودداری کند.

امضای این نامه از سوی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، به ویژه پلوسی که یکی از مقامات مهم دموکرات‌ در طول تاریخ آمریکا محسوب می گردد و برای دهه‌ها مدافع کلیدی روابط آمریکا و رژیم اسرائیل محسوب می‌شد، نشان دهنده آن است که جایگاه رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات جنایتکارانه این رژیم  اشغالگر علیه مردم غزه تا چه حد نزد افکار عمومی آمریکا و حزب دموکرات این کشور سقوط کرده است.



 

ارسال نظر: