X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 17 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 126
تاریخ ثبت : جمعه, 17 فروردین,1403 | 07:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 17 فروردین,1403 | 07:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 19 فروردین,1403 | 09:19 ق.ظ

کارشناس مسائل فلسطین: حلقه محاصره رژیم صهیونیستی با تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر تنگ‌تر شد

  • کارشناس مسائل فلسطین: حلقه محاصره رژیم صهیونیستی با تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر تنگ‌تر شد

کنعانی‌مقدم با اشاره به تصویب قطعنامه علیه رژیم اشغالگر همزمان با روز جهانی قدس، گفت: حلقه محاصره رژیم صهیونیستی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت و پس از آن شورای حقوق بشر تنگ‌تر شد و زمینه جهت اقدامات بعدی سایر مجامع حقوق بشری در راستای دفاع از احقاق حقوق ملت فلسطین و محکومیت سیاست‌های تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی بازتر شد.

 

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز ۱۷ فروردین همزمان با روز جهانی قدس با ۲۸ رأی موافق و ۶ رأی مخالف، قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

در پیش نویس این قطعنامه که توسط پاکستان به نمایندگی از همه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی OIC به جز آلبانی ارائه شد، «آتش بس فوری و دسترسی و کمک فوری فوری بشردوستانه» خواسته شده است.

تصویب این قطعنامه اولین موضع گیری رسمی شورای حقوق بشر سازمان ملل در قبال نسل‌کشی و جنگ در غزه و توقف ارسال سلاح به رژیم اشغالگر پس از ۶ ماه جنگ و شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بی‌گناه است.

در همین رابطه حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، در خصوص تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر متوقف کردن ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: متعاقب تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی که با ۱۴ رأی مثبت اعضای شورای امنیت و تک رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید و همانطور که می‌دانید قطعنامه‌های شورای امنیت الزام آور است و همه اعضای سازمان ملل باید از آن تبعیت کنند، حلقه محاصره رژیم صهیونیستی تنگ‌تر شد و زمینه جهت اقدامات بعدی سایر مجامع حقوق بشری در راستای دفاع از احقاق حقوق ملت فلسطین و محکومیت سیاست‌های تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی بازتر شد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مجامع بین‌المللی تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص متوقف کردن و ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی است که امروز شاهد آن بودیم، تصریح کرد: هرچند این قطعنامه گامی مثبت و روبه جلو در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود، اما در واقعیت کماکان شاهد ارسال سلاح و تجهیزات نظامی از سوی واشنگتن به تل‌آویو خواهیم بود.

این کارشناس مسائل فلسطین در ادامه با اشاره به خوی وحشیانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، گفت: متاسفانه مصوبات و قطعنامه‌ها از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل اینکه ضمانت اجرایی ندارد نمی‌تواند اثر چندانی بر متوقف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی داشته باشد، اما از سوی دیگر می‌تواند دست سایر کشورها را جهت استفاده از این قبیل بیانیه‌ها و مصوبات بین المللی علیه رژیم صهیونیستی باز بگذارد.

 

ارسال نظر: