X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 فروردین 1403
تعداد بازدید خبر : 119
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 14 فروردین,1403 | 02:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 14 فروردین,1403 | 01:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 15 فروردین,1403 | 01:03 ب.ظ

سفیر پیشین ایران در سوریه: مجامع بین‌المللی باید برای تنبیه و مجازات رژیم صهیونیستی فورا اقدام کنند

  • سفیر پیشین ایران در سوریه: مجامع بین‌المللی باید برای تنبیه و مجازات رژیم صهیونیستی فورا اقدام کنند

باقری گفت: رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق پا را از حد خود فراتر گذاشته و مجامع بین‌المللی باید برای تنبیه و مجازات رژیم صهیونیستی فورا اقدام کنند.


 

«محمدرضا باقری»، سفیر پیشین ایران در سوریه در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، ضمن تسلیت و تبریک شهادت دیپلمات‌های کشورمان اظهار داشت: برابر قوانین بین‌المللی حمله به مکان‌های دیپلماتیک در کل جهان ممنوع است؛ دیپلمات‌ها با داشتن پاسپورت سیاسی و ساختمان‌های سفارت و کنسولگری در همه جای جهان در امان هستند و به هیچ وجه مقررات بین‌المللی اجازه حمله به آنها را نداده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مقررات بین‌المللی را در بخش‌های مختلفی زیر پا گذاشته است، تصریح کرد: حمله به انسان‌های بی‌دفاع، نسل‌کشی، حمله به نیروهای امدادگر و بیمارستان‌ها، ممنوع است، زمانی که مجامع بین‌المللی در قبال این جنایات سکوت می‌کنند یا فقط به حرف و صدور یک بیانیه محکومیت، قناعت می‌کنند، قاعدتا رژیم صهیونیستی گستاخ‌تر شده و چنین اقدام خلاف مقررات بین‌المللی را مرتکب می‌شود.

سفیر پیشین ایران در سوریه تاکید کرد: حمله به کنسولگری ایران، پا فراتر گذاشتن از حد خود از سوی رژیم صهیونیستی است و محافل بین‌المللی نه تنها نباید سکوت کنند، بلکه باید برای تنبیه و مجازات متجاوز دست به اقدامی عاجل بزنند.

باقری همچنین عنوان کرد: در بندهای مختلف کنوانسیون‌های بین‌المللی این مسائل پیش‌بینی و تنبیهات مربوطه عنوان شده است، ما از مجامع بین‌المللی و سازمان‌هایی که خود را مدعی رعایت این اصول می‌دانند، به طور جد می‌خواهیم وارد عمل شوند والا این اقدام می‌تواند منطقه و دنیا را به آشوب کشاند.

وی در پایان یادآور شد: به دنیا اعلام می‌کنیم حق مسلم جمهوری اسلامی ایران برای اقدام متقابل وجود دارد و دولت‌های منطقه و کشورهای جهان به خصوص غربی‌ها باید این را بدانند که اگر قرار باشد امنیت برای ایران اسلامی نباشد، امنیت برای خود آنها هم نخواهد بود.

 

ارسال نظر: