X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 اسفند 1402
تعداد بازدید خبر : 41
تاریخ ثبت : یکشنبه, 05 فروردین,1403 | 02:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 20 اسفند,1402 | 02:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 05 فروردین,1403 | 02:36 ب.ظ

سیاست گرسنگی، سلاح رژیم صهیونیستی در جهت نسل‌زادیی مردم غزه

  • سیاست گرسنگی، سلاح رژیم صهیونیستی در جهت نسل‌زادیی مردم غزه

رژیم صهیونیستی که بیش از 7 دهه است همه موارد نقض حقوق بشر را در کارنامه سیاه خود به ثبت رسانده این بار با تشدید تحریم‌ها از جمله آب، غذا و دارو بیش از گذشته بر نسل کشی مردم غزه پا فشاری کرده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بیش از 5 ماه از 7 اکتبر 2023 و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی طی 75 سال گذشته علیه فلسطینیان به ویژه مردم غزه می‌گذرد.


اگر بخواهیم از 75 سال اشغالگری، شدیدترین تحریم‌ها، کشتار و تخریب اماکن غیر نظامیان و استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم غزه چشم‌پوشی کنیم، در این مدتِ 5 ماهه رژیم صهیوینستی علاوه بر به شهادت رساندن نزدیک به 40 هزار نفر از فلسطیان، بیش از 7 هزار نفر را مجروح کرده است. البته ناگفته نماند بیش از 7 هزار نفر هم در این مدت زیر آوار مانده‌اند.


ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی در قبال موارد نقض حقوق بشر علیه مردم غزه 


 

علی‌رغم حجم بی سابقه‌ای از موارد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی اما نهادهای بین‌المللی نتواستند کارآمدی خود را در قبال این جنایات نشان دهند. در طول این 5 ماه کشورهایی مانند روسیه، الجزایرو امارات قطعنامه‌ای علیه رژیم اسرائیل صادر کردند اما در نهایت وتوی آمریکا منجر به عدم تصویب آن در شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.
 

البته حمایت‌های مادی و معنوی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی محدود به این 5 ماه نیست و سال‌هاست برای جنایات اسرائیل سینه سپر کرده است.
 

در جدول زیر قطعنامه‌هایی را که توسط آمریکا در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو شده را مشاهد می‌کنید:




سیاست گرسنگی، سلاحی دیگر در جهت نسل‌زادیی مردم غزه




 

پس از حملات 7 اکتبر و تشدید تحریم‌ها در این سرزمین، کمبود آب آشامیدنی، غذا و دارو بیش از پیش به معظلی جدی‌تر و کشنده‌تر تبدیل شده است. به طوری که 23 نفر از مردم غزه به دلیل "سیاست گرسنگی" جان خود را از دست داده‌اند.
 

دنده‌های بیرون‌زده، چشمانی که از فرط گرسنگی درشت‌تر از معمول هستند و شکم‌های فرورفته، تصاویری هستند که این روزها در شبکه‌های اجتماعی از وضعیت کودکان گرسنه غزه دست به دست می‌شود. با این حال بعد از هفته‌ها غم و اندوه ساکنان غزه از شهادت کودکانشان به‌ خاطر گرسنگی، سرانجام سازمان جهانی بهداشت، گزارش‌ها در این خصوص را مورد تأیید قرار داد.
 

طبق گزارش سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، تعداد زیادی از کودکان غزه بر اثر گرسنگی و کم‌آبی جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که تصاویر منتشر شده از سوی مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نشان می‌دهد، فقط کودکان نیستند که جانشان به‌خاطر گرسنگی در معرض خطر است. بر اساس ویدیویی که دیروز این نهاد رسانه‌ای فلسطینی منتشر کرد، یک پیرمرد فلسطینی نیز به همین دلیل جان خود را از دست داده است.



 

تدروس آدانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در اولین سفر خود به نوار غزه از آغاز جنگ در این منطقه، شخصاً از بیمارستان‌های العوده و کمال عدوان در شمال غزه بازدید کرد. تیم سازمان جهانی بهداشت در این بازدید متوجه شد، سوء‌تغذیه شدید یکی از مشکلات کودکانی است که در این بیمارستان بستری هستند و تعدادی از آنها نیز به همین دلیل و همچنین به دلیل کمبود سوخت و نبود تجهیزات کافی بیمارستانی به شهادت رسیده‌اند.
 

رئیس سازمان جهانی بهداشت پس از این بازدید خبر داد، با وجود تلاش‌های این سازمان هنوز دسترسی‌ها برای کمک به مردم غزه باز نشده است.
 

 او به همین دلیل از رژیم صهیونیستی درخواست کرد اجازه ورود منظم کمک‌های بشردوستانه به غزه را صادر کند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی تاکنون در برابر همه درخواست‌ها برای ورود کمک‌های انسانی به غزه خودداری کرده است و با سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات تبادل اسرا، راه را بر هرگونه آتش‌بس ولو موقت بسته است.
 

 وضعیت کودکان غزه طوری وخیم شده است که حتی امریکا با آنکه حامی بی‌چون و چرای تل‌آویو است نیز تاب فشارهای جهانی را به‌ خاطر این مسأله نیاورده است و با پروازهای بشردوستانه و رساندن کمک از طریق انداختن موادغذایی از هواپیماهای ترابری روی نوار غزه، سعی کرده است تا حدودی وجهه خود را بهبود بخشد.
 

حتی در یکی از نادرترین واکنش‌ها، کاملا هریس، معاون اول بایدن، روز یکشنبه در سخنرانی خود در مراسم یکشنبه خونین در آلاباما، آغاز سخنرانی خود را به غزه اختصاص داد و با بازخوانی مرگ فلسطینیان بی‌گناه در صف دریافت غذا خواهان آتش‌بس فوری در این باریکه پردرد و رنج شد.
 

در پی انتشار این گزارش‌ها، آژانس کودکان سازمان ملل، یونیسف، خواستار اقدام فوری این سازمان در خصوص کودکان غزه شد. در همین ارتباط ادل خضر، مدیر منطقه‌ای یونیسف خبر داد، این نهاد از مرگ دست‌کم 10 کودک غزه‌ای به‌خاطر سوء‌تغذیه و کم‌آبی آگاه است.
 

 او نیز خواهان ارسال فوری کمک‌ها به ساکنان غزه شد. این در حالی است که فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز دوشنبه در مورد به پایان رسیدن ذخایر این نهاد هشدار داده بود. آنروا اخیراً به‌خاطر تبلیغات اسرائیلی‌ها از سوی شماری از کشورهای اصلی حامی خود تحریم شده بود.
 

سازمان بهداشت جهانی: برای ابراز نگرانی درباره غزه کلمه‌ای نمی‌یابم



 

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس درباره حملات شدید اشغالگران قدس به غزه اعلام کرد: نمی‌توانم کلماتی پیدا کنم تا نگرانی ما درباره وضعیتی که شاهد آن هستیم را ابراز کنم. آتش‌بس فوری.
 

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در ادامه تاکید کرد که اخبار مربوط به بمباران شدید و درگیری‌های مداوم در غزه وحشتناک است.


دبیرکل سازمان ملل: از گسترش درگیری‌های غزه به منطقه بشدت نگران هستم
 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نخستین نشست خبری خود در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ افزود: بیش از ۱۰۰ روز از حملات هولناک ۷ اکتبر حماس که جان صدها اسرائیلی و دیگران را گرفت و منجر به گروگانگیری شد، می گذرد. من بار دیگر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها هستم.  هیچ چیز نمی تواند قتل عمدی، مجروح کردن و ربودن غیرنظامیان و پرتاب راکت به سمت اهداف غیرنظامی را توجیه کند.
 

وی تصریح کرد: در عین حال، یورش نیروهای اسرائیلی به غزه در این ۱۰۰ روز  ویرانی های عمده و کشتار غیرنظامیان را با سرعتی بی سابقه به راه انداخته که در طول سالهای خدمت من به عنوان دبیر کل بی سابقه بود. اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در غزه جان خود را از دست داده اند، زن و کودک هستند.
 

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: هیچ چیز نمی تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند.  وضعیت انسانی در غزه فراتر از آن است که بتوان آن را توصیف کند.  هیچ جا و هیچ کس در امان نیست. افراد آسیب دیده به مناطق  در جنوب رانده می شوند، درحالی که این منطقه به طور غیرقابل تحمل و خطرناکی شلوغ هستند.

کنعانی: آمریکا صحنه گردان جنگ غزه است
 

در همین ارتباط ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم گفت: اقدام رژیم آمریکا در ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل مشتمل بر الزام رژیم صهیونیستی به پایان جنگ علیه غزه و کشتار شهروندان فلسطینی، بار دیگر بر جهانیان ثابت کرد که آمریکا نه تنها بخشی از راه حل بحران و فاجعه انسانی در غزه نیست، بلکه خود مهمترین عامل تداوم بحران و زمینه‌ساز گسترش آن در سطح منطقه است.



 

ارسال نظر: