X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 اسفند 1402
تعداد بازدید خبر : 184
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 23 اسفند,1402 | 04:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 23 اسفند,1402 | 04:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 26 اسفند,1402 | 09:44 ق.ظ

وکیل حقوق بشر فرانسوی: رژیم صهیونیستی باید به دلیل نسل‌کشی در غزه محاکمه شود

  • وکیل حقوق بشر فرانسوی: رژیم صهیونیستی باید به دلیل نسل‌کشی در غزه محاکمه شود

حقوقدان باسابقه و برجسته فرانسوی، می‌گوید: رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی شده است، این جرائم در دیوان بین المللی کیفری قابل پیگرد است و رژیم اسرائیل باید به دلیل ارتکاب این جرائم پاسخگو باشد و محاکمه شود.


 

«ژیل دووِر» وکیل حقوق بشر فرانسوی، در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، با اشاره به استانداردهای دوگانه حقوق بشری و پیروی دولت‌های اروپایی از آمریکا در حمایت از رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی، گفت: متاسفانه سران کشورهای اروپایی به دلیل حفظ منافع خود، دنباله رو آمریکا هستند و آمریکا نیز همواره در تمامی جنایت‌های ارتکابی از سوی رژیم اسرائیل علیه مردم بی دفاع فلسطین و غزه، حامی این رژیم آپارتاید بوده و هست. 

این حقوقدان با سابقه، در ادامه تاکید کرد: باید وقایع فاجعه باری که این روزها در غزه و فلسطین شاهد آن هستیم، تغییر دهیم و این تغییر با کمک و حمایت سایر کشورها صورت می‌پذیرد. رژیم اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی تواند به جنایت‌های خود علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه ادامه دهد. ما باید این رژیم کودک‌کش را از زیر چتر حمایتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی خارج کنیم.

وی تاکید کرد: مردم کشورهای اروپایی و آمریکا هر روز مواضع تندتری علیه رژیم اسرائیل اتخاذ می‌کنند و این موضوع نشان از شکاف بین دولت ها و مردم آمریکا و  اروپا در حمایت از مظلومان فسلطین و غزه دارد؛ این در حالی است که برخی از مقامات غربی نیز علیه رژیم اسرائیل اعلام موضع کردند که همین امر به مرور با جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی، شکل جدیدی به خود گرفته و منجر به اتحاد تمامی کشورها علیه اسرائیل خواهد شد.


این حقوقدان فرانسوی که در دانشکده حقوق دانشگاه «لیون» تدریس می‌کند، ادامه داد: پس از جنایت های اخیر رژیم اسرائیل در سرزمین های اشغالی و کشتار زنان و کودکان غزه، ادعاها در حوزه حقوق بشر از سوی کشورهای غربی رنگ باخته است و آمریکا و کشورهای اروپایی دیگر نمی توانند مدعی حقوق بشر و دفاع از حقوق انسان ها باشند. 

وی همچنین گفت: با تشکیل کارگروهی متشکل از حقوقدانان ایرانی و سایر کشورها و با همکاری و هم‌افزایی حقوقی، می‌توانیم با قدرت بیشتری شکایت علیه رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مردم فلسطین را در دادگاه‌های بین المللی پیگیری کنیم.

ژیل دووِر، در پایان با بیان اینکه رژیم اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی شده است، گفت: این جرائم در دیوان بین المللی کیفری قابل پیگرد است و رژیم صهیونیستی باید به دلیل ارتکاب به این جرائم پاسخگو باشد و محاکمه شود.

 

ارسال نظر: