X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 اسفند 1402
تعداد بازدید خبر : 96
تاریخ ثبت : شنبه, 12 اسفند,1402 | 03:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 10 اسفند,1402 | 02:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 12 اسفند,1402 | 03:58 ب.ظ

کمیسر عالی حقوق بشر: جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه باید پایان یابد/ بیش از ۱۰ هزار کودک در غزه یتیم شدند

  • کمیسر عالی حقوق بشر: جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه باید پایان یابد/ بیش از ۱۰ هزار کودک در غزه یتیم شدند

نشست تعاملی درباره وضعیت حقوق بشر در اراضی فلسطین در چارچوب پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، نشست تعاملی درباره وضعیت حقوق بشر در اراضی فلسطین روز پنجشنبه، ۱۰ اسفند، در جریان پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر برگزار شد.


در جریان این نشست، ولکر تورک، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، گزارشی را درباره وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین ارائه کرد و گفت: حمله اسرائیل به رفح با حکم موقت الزام‌آور دادگاه جهانی علیه تل‌آویو مطابقت ندارد و از همه کشور‌ها می‌خواهیم تا هر کاری در توان دارند برای جلوگیری از چنین نتیجه‌ای انجام دهند.
 

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل، افزود: چشم‌انداز حمله زمینی اسرائیل به رفح، کابوس تحمیل‌شده به مردم غزه را به ابعاد جدیدی تبدیل می‌کند. بیش از ۱.۵ میلیون نفر در رفح، علیرغم بمباران مداوم، پناه گرفته‌اند و این منطقه به مرکز کمک‌های بشردوستانه غزه تبدیل شده است.
 

ولکر تورک، ادامه داد: چنین حمله زمینی به‌طور بالقوه به تلفات گسترده جانی، خطر اضافی جنایات وحشیانه، جابجایی بیشتر، توزیع مکان ناامن دیگر و امضای حکم مرگ برای هرگونه امید به کمک‌های انسان دوستانه موثر منجر خواهد شد. جنگ در غزه باید پایان یابد. در این جنگ نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌المللی، از جمله جنایات جنگی و احتمالا سایر جنایات تحت قوانین بین‌المللی، صورت گرفته است.
 

رئیس شورای حقوق بشر در ادامه سخنانش درباره برقراری صلح در فلسطین اشغالی،  تاکید کرد: اشغالگری باید خاتمه یابد؛ مقام‎های رژیم صهیونیستی باید حق فلسطینی‌ها را برای زندگی در یک کشور مستقل بپذیرند. دفتر حقوق بشر وقایع بسیاری را ثبت کرده که ممکن است جنایات جنگی از سوی نیرو‌های صهیونیست تلقی شود. نشانه‌هایی وجود دارد که نیرو‌های رژیم صهیونیستی در نقض قوانین بین‌المللی در هدف‌گیری بی‎‌رویه یا نامتناسب شرکت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اوضاع فاجعه بار نوار غزه بیان کرد:  بیش از ۱۰ هزار کودک فلسطینی در غزه یتیم شدند و بیش از ۳۰ هزار نفر از اهالی نوار غزه در جنگ علیه این منطقه جان خود را از دست دادند و ۹ هزار فلسطینی نیز در زندان های رژیم اشغالگر به سر می برند.
 

گفتنی است در جریان این نشست، نمایندگان کشور‌های مختلف سخنرانی کرده و درباره وضعیت غزه مواردی را مطرح کردند.


نماینده قطر در این نشست به نمایندگی از کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس ادامه جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تدابیر فوری برای پاسخگو کردن جنایتکاران و پرداختن به علل ریشه‌ای درگیری اتخاذ کنند.

 

ارسال نظر: