X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 05 اسفند 1402
تعداد بازدید خبر : 124
تاریخ ثبت : شنبه, 05 اسفند,1402 | 03:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 05 اسفند,1402 | 03:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 اسفند,1402 | 03:46 ب.ظ

مقام نروژی: غزه بخش جدایی ناپذیر از سرزمین‌های فلسطینی است

  • مقام نروژی: غزه بخش جدایی ناپذیر از سرزمین‌های فلسطینی است

مدیر کل دپارتمان حقوقی وزارت امور خارجه نروژ تاکید کرد که اشغال مستمر اراضی فلسطینی توسط اسرائیل برای بیش از نیم قرن نقض قوانین بین‌المللی است و غزه بخشی جدایی ناپذیر از خاک فلسطین به شمار می‌رود.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کریستین جرول، مدیر کل دپارتمان حقوقی وزارت امور خارجه نروژ در جریان جلسات دادرسی دادگاه بین‌المللی دادگستری که در آن عواقب حقوقی اقدامات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با یادآوری قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه «غزه بخشی جدایی ناپذیر از خاک فلسطین است»، تاکید کرد اشغال مستمر اراضی فلسطینی توسط اسرائیل برای بیش از نیم قرن نقض قوانین بین‌المللی است.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود: اشغال فلسطین در فلسطین از سال 1967 ادامه دارد. این شامل استفاده مداوم، بی رویه و نامتناسب از زور و سایر موارد نقض در نوار غزه و همچنین شهرک سازی غیرقانونی در مقدس شرقی و کرانه باختری است. تخریب، جابجایی اجباری و خشونت شهرک نشینان علیه مردم فلسطین "عناصر اشغالگری اسرائیل" است.


کریستین جرول تصریح کرد: این گونه اقدامات با حقوق اساسی بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین در تضاد است. شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی مانع اصلی راه حل و صلح در منطقه است.

این دیپلمات نروژی به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل که غزه را "بخشی جدا نشدنی" از سرزمین های فلسطینی می داند، اشاره کرد و گفت:  اشغالگری اسرائیل که بیش از نیم قرن ادامه دارد، با قوانین بین‌المللی در تضاد است.


روز جمعه پنجمین روز استماع دیوان بین المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی اقدامات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به درخواست هایی از نامیبیا، نروژ، سلطنت عمان، پاکستان، اندونزی، قطر، بریتانیا، اسلوونی، سودان، سوئیس، سوریه و تونس برگزار شد.


 

برچسب ها: فلسطین, غزه, نروژ
ارسال نظر: