X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 06 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 1211
تاریخ ثبت : جمعه, 06 بهمن,1402 | 04:53 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 06 بهمن,1402 | 03:10 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 07 بهمن,1402 | 08:14 ق.ظ

صدور حکم اولیه دادگاه بین‌المللی دادگستری درباره نسل‌کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی

  • صدور حکم اولیه دادگاه بین‌المللی دادگستری درباره نسل‌کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
دیوان بین‌المللی دادگستری امروز اعلام کرد برای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در خصوص نسل‌کشی در غزه ذی‌صلاح است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، این دادگاه همچنین حق طرح دعوی از سوی آفریقای جنوبی را وارد دانست و اعلام کرد که درخواست اسرائیل برای رد این شکایت غیرقابل قبول است.

بر اساس این گزارش، دادگاه لاهه با 16 رای مثبت و یک رای منفی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل را وارد دانست.

این دادگاه در ادامه با اشاره به مدنظر قرار دادن اظهارات مقام‌های اسرائیلی درخصوص مردم فلسطین، بر حق ملت فلسطین در نوار غزه برای محافظت شدن در برابر نسل‌کشی تاکید دارد.

قاضی دیوان بین‌المللی دادگستری می‌گوید: اسرائیل باید هر کسی که مرتکب نسل‌کشی در غزه می‌شود را مجازات کند. اسرائیل باید ظرف یک ماه اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام می‌دهد به این دادگاه گزارش دهد.

قاضی دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: این حکم برای اسرائیل تعهدات بین‌المللی ایجاد می‌کند. اسرائیل باید اقدامات فوری و موثر برای دسترس‌پذیر کردن نیازهای پایه‌ای انسانی در نوار غزه را فراهم کند.

قاضی دیوان بین‌المللی دادگستری در پایان گفت: این دادگاه در جریان است که عملیات نظامی اسرائیل باعث مرگ و زخمی شدن عده زیادی از فلسطینی‌ها، تخریب منازل و کوچ اجباری بخش عمده‌ای از جمعیت غزه شده است.

ارسال نظر: