X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 01 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 159
تاریخ ثبت : یکشنبه, 01 بهمن,1402 | 10:43 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 01 بهمن,1402 | 09:35 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 01 بهمن,1402 | 11:57 ق.ظ

کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه برگزار شد/ تاکید بر کمک‌رسانی فوری به مردم غزه

  • کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه برگزار شد/ تاکید بر کمک‌رسانی فوری به مردم غزه

کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه برای حمایت از فلسطین با هدف ایجاد راهکارهای امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با صلیب سرخ، بررسی راهکارهای مناسب جهت برقراری آتش‌بس پایدار و ایجاد صندوق بین‌المللی اضطراری برگزار شد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کنفرانس بین‌المللی  بشردوستانه برای حمایت از غزه با هدف ایجاد راهکار‌های جهانی امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت صلیب سرخ، بررسی راهکار‌های مناسب جهت برقراری آتش‌بس پایدار و ایجاد صندوق بین‌المللی اضطراری با حضور روسا و دبیران کل جمعیت‌های محلی و صلیب سرخ هلال احمر کشور‌های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا در تهران برگزار شد.
 

زیرساخت‌های اصلی غزه نابود شده و غیرنظامیان تحت محاصره و گرسنگی اجباری هستند

در ابتدای این کنفرانس «پیرحسین کولیوند»، رئیس جمعیت هلال احمر، ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این رویداد، به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و اظهار کرد: زیرساخت‌های اصلی غزه نابود شده و غیرنظامیان این منطقه تحت فشار گرسنگی اجباری و محاصره هستند؛ مراکز و مکان‌های غیرنظامی از جمله نهاد‌های امدادرسانی و درمانی، به اهداف جنایت‌های صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند؛  بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه هدف حملات عامدانه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند؛ روزنامه‌نگاران و خبرنگاران هدف قرار می‌گیرند تا اخبار غزه منتشر نشود؛ مفاد کنوانسیون ژنو کاملا نقض می‌شوند.
 

وی با اشاره به لزوم اخذ تصمیم‌های درست در این برهه زمانی درباره غزه، تصریح کرد: اقدام نکردن ما در این شرایط سبب می‌شود تا تاریخ ما را قضاوت کند؛ تلاش نهاد‌های بین‌المللی تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است؛ تاخیر در ارسال مواد غذایی و دارو سبب شده شرایط غزه وخیم شود؛ سوخت در غزه وجود ندارد و بیمارستان‌ها قادر به فعالیت نیستند؛ ما امروز باید فکری برای کمک‌رسانی به غزه داشته باشیم؛  باید مانند آفریقای جنوبی قدم عملی برداشته و برای توقف تجاوز به مردم فلسطین به‌ویژه غزه اقدام فوری انجام دهیم؛ ما باید محکم بایستیم و امروز باید از حرفه و شغل خود دفاع کنیم؛ جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تضاد با ارزش‌های دینی و اخلاقی است و جامعه بشری را در معرض خطری نوین قرار داده است.
 

رئیس جمعیت هلال احمر محور‌های این نشست را اینگونه تشریح کرد و گفت: نخست، نحوه امدادرسانی به مجروحان در غزه، دو نحوه ارسال کمک‌های بشردوستانه، سه تلاش برای تقویت دیپلماسی بشردوستانه و حفظ امنیت نیرو‌های امدادرسان، چهار ایجاد صندوق بین‌المللی برای کمک به غزه و پنج، پیگیری حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه. این کنفرانس باید به یک بیانیه عملیاتی ختم شود تا گامی مثبت و منسجم در جهت کمک به مردم غزه برداشته شود تا آن‌ها رنج کمتری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی متحمل شوند.
 

بیش از 100 روز از مقاومت سرافرازانه مردم غزه می گذرد
 

در ادامه این کنفرانس «حسین منصوری»، معاون اجرایی رئیس جمهور در کنفرانس بین المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین، اظهار داشت: شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان در محور مقاومت و نیروهای مقاومت را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. ۱۰۰ روز از مقاومت جانانه و سرافرازانه مردم غزه در مقابل نسل کشی و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی می‌گذرد. شاید دنیا انتظار این مقاومت را نداشتند ولی بعد از گذشت ۱۰۰ روز شاهد هستیم روز به روز به لطف خدا بر اقتدار محور مقاومت افزوده می‌شود و نقطه مقابل دچار از هم گسیختگی و آشفتگی است.
 

منصوری افزود: رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود درمانده شده است و فرسایشی شدن این جنگ رژیم صهیونیستی را در مرداب جنگ فروبرده است. امروز محور مقاومت صرفاً لبنان و فلسطین، سوریه و غزه، عراق و ایران نیست بلکه همه کشورها دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند برای همیشه جهان را از وجود یک غده سرطانی پاک کنند و اخذ حمایت همه جانبه آمریکا هم نتوانسته برای اسرائیل گره‌گشا باشد.
 

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است اجماع نظری و گفتمانی بین کشورهای مسلمان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه شرایط متفاوتی را در سطح منطقه ایجاد کرده است. ایران اسلامی با عزم راسخ از همه جبهه مقاومت حمایت می‌کند و ایران بدون لکنت و ترس و واهمه مقتدرانه از آرمان فلسطین حمایت می‌کند چرا که فلسطین اولویت اول ما است. فعالیت نیروهای جان بر کف نظامی و امنیتی ما مانند سپاه مثال زدنی است و اقدامشان کشور ما را تبدیل به محل امن کرده است و ما هم به دنبال همین امنیت در کشورهای دیگر از جمله فلسطین هستیم.

خوی وحشی رژیم صهیونیستی باید به تصویر کشیده شود

وی ادامه داد: بخش مهمی از جنگی که با آن اکنون روبرو هستیم جنگ رسانه‌ای است. چهره مقتدر مقاومت باید در رسانه تقویت شود. راوی جنگ و این مقاومت علاوه بر تریبون‌ها و حماس، عرصه هنر و هنرمندان هم هست. ذات وحشی رژیم صهیونیستی باید به تصویر کشیده شود. این جنگ باید با یک نگاه تمدنی بیان شود تقابل تاریخی استکبار و استضعاف و حق و باطل است و روایت نباید توأم با احساسات صرف و دلسوزی فردی باشد. فرهنگ مقاومت را باید به تصویر بکشیم و نبرد حق علیه باطل را نشان دهیم.


صلیت سرخ جهانی خواستار کمک فوری به مردم غزه شد

مانوئل بسلر، نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در ادامه این کنفرانس ضمن تشریح جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، بر ضرورت تلاش‌های جدی برای آتش‌بس در غزه تاکید کرد و افزود: کمک‌ها به غزه باید افزایش یابد و صلیب سرخ بین‌المللی به‌عنوان یک بازیگر جهانی بر سه موضوع تمرکز دارد. کمک‌رسانی به غیرنظامیان و حفظ جان و امنیت آن‌ها براساس قوانین بین‌الملل مورد تاکید صلیب سرخ جهانی است؛ زنان، کودکان و سالمندان در جست‌جوی مکان‌های امن هستند و بازیگران خط مقدم کمک به غزه باید به وظیفه خود در این باره عمل کنند.

نائب رئیس فدراسیون بین‎المللی صلیب سرخ با تاکید بر اینکه کشور‌ها و سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه هماهنگ و منسجم شوند، زیرا شرایط غزه نیازمند رویکردی فراگیر است، ادامه داد: نهاد‌های امدادرسان در غزه در شرایط دشوار و مخاطره‌آمیزی قرار دارند؛ غزه نیازمند کمک‌ها و امداد‌های بیشتر و کسترده‌تر است؛ نبود سوخت و آمبولانس بر دشواری کمک‌رسانس در غزه می‌افزاید. پاسخ فوری به شرایط غزه بسیار مهم است و این موضوع فقط یک موضوع سیاسی نیست، اما راه‌حل‌های سیاسی می‌توانند برای آن چاره‌ساز باشند.

لزوم کمک به مقاومت برای جریان یافتن زندگی دوباره در غزه
 

آیت‌الله معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه این نشست با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) بر موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی و فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام، گفت: موضوع فلسطین از زمان انقلاب اسلامی در کشورمان اهمیت ویژه‌ای یافت و امروز مسئله فلسطین موضوعی است که ایران برای آن پیشگام است.


نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه ابعاد عملیات طوفان الاقصی به‌حدی گسترده بود که جهان را متوجه موضوع جنایت‌های هفت دهه‌ای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها کرد، تصریح کرد: با وجود این، جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین به‌ویژه غزه ادامه دارد؛ دنیا ظلم ظالمان و رنج مردم غزه را مشاهده می‌کند؛ مسلمانان باید به‌اندازه توان خود از مردم غزه حمایت کنند؛ حتی مردم کشور‌های غیراسلامی هم به حمایت از مردم غزه برخاسته‌اند؛ جان مردم غزه نه‌تنها با بمب بلکه از طریق گرسنگی و بیماری در خطر است.


آیت‌الله معزی در جمعیت هلال احمر همچنین موضوع سلامت را مسئله نخست غزه خواند و اظهار کرد: ۵ هزار فلسطینی باید از شکنجه و عذاب رژیم صهیونیستی آزاد شوند و این سومین موضوع مهم امروز فلسطین است؛ ما باید به مقاومت کمک کنیم تا زندگی دوباره در غزه جریان یابد.

زنان و کودکان فلسطینی عمده قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی


یونس الخطیب، رئیس جمعیت هلال احمر فلسطین که از طریق ارتباط تصویری در کنفرانس حضور داشت در بخشی دیگر با اشاره به جنایت‌های ۱۰۰ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه و آمار‌های مربوط به این فجایع، گفت: عمده قربانیان این جنایت‌ها زنان و کودکان هستند؛ دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، ... در غزه ویران و جمعیت آواره شده‌اند.


 

ارسال نظر: