X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 148
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 27 دی,1402 | 03:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 27 دی,1402 | 03:14 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 27 دی,1402 | 03:24 ب.ظ

گزارش نقض حقوق بشر توسط انگلیس در سال 2023

  • گزارش نقض حقوق بشر توسط انگلیس در سال 2023

دیده بان حقوق بشر در گزارش جهانی سالانه خود مربوط به رویدادهای سال 2023، اعلام کرد که سیاست ها و عملکردهای دولت انگلیس از یک سو به شدت حمایت های داخلی حقوق بشر و از سوی دیگر ارتقاء حقوق بشر در سطح جهانی را تضعیف کرده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، یاسمین احمد، مدیر بخش انگلیس در دیده بان حقوق بشر، گفت: «انگلیس در سال 2023 به حملات خود به حق های اساسی بشری در این کشور از جمله حق اعتراض و درخواست پناهندگی ادامه داده و همچنین اعمال استانداردهای دوگانه در سیاست خارجی این کشور، ارتقاء حقوق بشر در سطح جهانی را تضعیف کرد».

در این گزارش آمده است: در سال 2023 دولت انگلیس با اعمال قوانین جدید، آزادی های اساسی مانند حق اعتراض مردم را تضعیف کرد. پیگیری دولت برای انتقال پناهجویان به رواندا و معرفی قانون مهاجرت غیرقانونی، که حمله ای به حقوق پناهندگان و پناهجویان تلقی می شد، تأثیر مخربی بر هنجارها و استانداردهای بین‌المللی داشت.

همچنین، در آوریل 2023، دولت «قانون نظم عمومی» را به تصویب رساند که جرم انگاری حق اعتراضات مسالمت آمیز؛ تضعیف آزادی بیان، تجمعات مسالمت آمیز و تشکیل انجمن و محدود کردن اعتصابات کارگران را به دنبال داشت. این قانون در بحبوحه سرکوب مداوم مردمی که به سیاست‌های پس رونده فزاینده دولت در مورد تغییرات آب و هوایی معترض بودند، تصویب شد.

در ماه ژوئیه نیز، دولت انگلیس، قانون مهاجرت غیرقانونی را که به طور گسترده محکوم شده بود، به تصویب رساند. بر اساس این قانون، دسترسی به پناهندگی ممنوع می شود و محافظت از افراد در برابر برده داری و قاچاق مدرن برای افرادی که به طور «غیرقانونی» وارد انگلیس می شوند، کاهش می یابد.

علاوه بر این، گزارش سالانه دیده بان حقوق بشر حاکی از آن است در سال گذشته، علیرغم ادامه بحران هزینه های زندگی، دولت انگلیس موفق به اتخاذ سیاست هایی در راستای تضمین حقوق مردم در حوزه تامین اجتماعی و استانداردهای مناسب زندگی، از جمله غذا و مسکن مناسب نشد.

بعلاوه، مقامات انگلیس در رسیدگی به نابرابری‌های نژادی و تبعیض ناتوان هستند. در سال 2018 به دلیل قصورهای مکرر در سیاست های وزارت کشور، هزاران انگلیسی سیاه پوست متعلق به نسل ویندراش اخراج، بازداشت و از حقوق خود محروم شده بودند، با این حال، پس از گذشت بیش از 5 سال، در سال 2023، این افراد همچنان با سیستم جبران خسارت پیچیده و غیر قابل دسترس در این کشور مواجه هستند.

بر اساس گزارش سالانه دیده بان حقوق بشر، در عرصه بین الملل نیز، انگلیس از موقعیت و نفوذ خود برای اِعمال سوء استفاده در کشورهای سودان، اوکراین، ایران، بلاروس و جاهای دیگر استفاده کرد.

این دیده بان در پایان این گزارش تصریح کرد که دولت انگلیس تعهدات حقوقی بین‌المللی خود را زیر پا گذاشته و برای نیل به اهداف خود، به استانداردهای دوگانه روی آورد.



 

برچسب ها: حقوق بشر, انگلیس
ارسال نظر: