X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 134
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 27 دی,1402 | 02:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 27 دی,1402 | 02:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 27 دی,1402 | 02:46 ب.ظ

تبعیض و نابرابری در پرداخت مالیات در آمریکا

  • تبعیض و نابرابری در پرداخت مالیات در آمریکا

موسسه مالیات و سیاست اقتصادی در آمریکا اعلام کرد که در 44 ایالت این کشور فقر و نابرابری به دلیل تبعیض مالیاتی گسترش یافته است .
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بر اساس اطلاعات بدست آمده از تحقیقات جدید موسسه مالیات و سیاست اقتصادی آمریکا، نابرابری در 44 ایالت از 50 ایالت ایالات متحده، شدیدتر شده است.

بر اساس گزارش گاردین، در این ایالت ها، ثروتمندان نسبت به افراد کم درآمد سهم کمتری از در آمد خود را به مالیات اختصاص می دهند.

 این تحقیقات نشان می دهد که رژیم‌های مالیاتی ایالتی و محلی در ایالات متحده آمریکا، وارونه هستند، بدین صورت که افراد کم در آمد مالیاتی بیشتر از افراد دارای درآمدهای بالا، پرداخت می کنند. اتکا به مالیات بر فروش و مالیات های غیر مستقیم، به دلیل تأثر نامتناسبی که بر قشر کم درآمد می گذارد، به این نابرابری دامن می زند.

سیستم مالیاتی ایالات متحده با ابر ‌ثروتمندان با ملاحظات ویژه برخورد می‌کند، به طوری که در 42 ایالت، 1 درصد برترِ این افراد، کمتر از هر گروه درآمدی دیگری در هر ایالت مالیات پرداخت می‌کنند.

این در حالیست که در اکثر ایالت‌ها، فقیرترین اقشار با نرخی بالاتر از هر گروه دیگری مالیات پرداخت می‌کنند.

سیاست‌های مختلف مالیاتی در سطح دولتی، مانند کاهش مالیات بر ثروتمندان به منظور پویا نگه داشتن فعالیت‌های اقتصادی، این وضعیت را وخیم کرده است.

نابرابری در دهه‌های اخیر در ایالات متحده بسیار شدیدتر از سایر کشورهای مشابه بوده است.

به گفته آیدان دِیویس، مدیر سیاستگذاری ایالتی موسسه مالیات و سیاست اقتصادی که اجرای این تحقیقات را بر عهده داشته است، «قوانین مالیاتی ایالتی قهقرایی که امروز شاهد آن هستیم، یک انتخاب سیاستی و خودخواسته است؛ پر واضح است که انتخاب های بهتری پیش روی قانون گذاران وجود دارد».



 

ارسال نظر: