X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 143
تاریخ ثبت : یکشنبه, 24 دی,1402 | 10:35 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 24 دی,1402 | 10:24 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 دی,1402 | 10:36 ق.ظ

تشدید بی خانمانی در فرانسه در آستانه برگزاری المپیک تابستانی 2024

  • تشدید بی خانمانی در فرانسه در آستانه برگزاری المپیک تابستانی 2024

اخراج مداوم بی خانمان ها از پایتخت فرانسه، در آستانه بازی های المپیک تابستانی 2024 پاریس، توسط گروه‌های محلی حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفت و محکوم شد.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بر اساس شهادت‌ گروه‌های محلی کمک‌ به آسیب های اجتماعی، دولت فرانسه برای آماده سازی و نگه داشتن اتاق های هتل ها برای المپیک، افراد بی خانمان‌ را از هتل‌ها اخراج می کند، ضمن اینکه روز به روز تعداد زنان و کودکانی که در خیابان می خوابند افزایش می یابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در ماه مه سال گذشته، وزیر مسکن فرانسه اعلام کرد که بسیاری از هتلداران در پاریس به دلیل هجوم مشتریان در طول جام جهانی راگبی و المپیک، دیگر مایل به اسکان دادن افراد بی خانمان نیستند.

در حالی که امانوئل مکرون در سال ۲۰۱۷ وعده داده بود که ظرف دو سال دیگر هیچ‌کس در خیابان نخوابد، بنا بر گفته ماتیلد پانو، رئیس فراکسیون فرانسه تسلیم‌ناپذیر، اکنون تعداد افراد بی خانمان بسیار بالا است و این جمعیت به خصوص در مورد کودکان، در حال انفجار است.

علاوه بر این، یکی از اعضای این فراکسیون، ضمن اشاره به وخامت وضعیت اسکان اضطراری که به دلیل سرمای هوا و اخراج بی خانمان ها در آستانه بازی های تابستانی تشدید شده است، بر لزوم اقدام دولت در مواجهه با بحران مسکن در فرانسه، تاکید کرد.

بنیادAbbe Pierre نیز در گزارشی در فوریه 2023، تعداد افراد بی خانمان در فرانسه را 330000 نفر تخمین زد که شامل تعداد فزاینده ای از کودکان می شود.

همزمان با انتقاد نمایندگان از بحران بی خانمان ها در فرانسه، در 9 ژانویه، جسد یک زن زیر پتو در خیابانی در جنوب شرقی فرانسه، و جسد بی جان یک مرد 69 ساله در یک زیرزمین در حومه پاریس، بولونی که برای فرار از سرما در آن پناه گرفته بود، کشف شد.


 

ارسال نظر: