X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 138
تاریخ ثبت : یکشنبه, 24 دی,1402 | 09:58 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 24 دی,1402 | 09:18 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 دی,1402 | 10:13 ق.ظ

هشدار درباره ترویج نژادپرستی توسط پلیس آلمان

  • هشدار درباره ترویج نژادپرستی توسط پلیس آلمان

تبعیض نژادی در آلمان طی سال های اخیر توسط پلیس این کشور علیه متهمین و اتباع سایر کشورها روند افزایشی داشته است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، یک محقق زبان و مهاجرت در آلمان می گوید: اقدام پلیس آلمان به دسته بندی مظنونان یا مجرمان تحت عنوان گروه های «جنوبی» یا «به ظاهر جنوبی»، ناقض حقوق اساسی این افراد، از جمله حق عدم تبعیض نژادی است.

کلارا ارودوسا، محقق دانشگاه کویمبرا، ضمن ابراز ناامیدی نسبت به اقدام پلیس آلمان به تفکیک نژادی متهمان، اعلام کرد پلیس آلمان نه تنها نژادپرستی را ترویج و به طور نهادی مشروعیت می بخشد، بلکه بر خلاف قانون اساسی نیز عمل می کند.

این نوع گروه‌بندی در آلمان، به عنوان نوعی پروفایل نژادی برای مشخص کردن ظاهر مجرمان مورد استفاده قرار می گیرد.

این محقق در ادامه گفت: «در آلمان انگ جنوبی بودن، اساساً به افراد غیرسفیدپوست و در نتیجه غیر آلمانی زده می شود، صرف نظر از اینکه در کجا به دنیا آمده اند، اهل کجا هستند و دین آنها چیست.»

اینکه چه کسی در این گروه قرار داده شود، بستگی به گروه هایی دارد که در کانون توجه سیاست و رسانه قرار دارند. ایتالیایی ها در دهه 1950، ترک ها از دهه 70 و جمعیت عرب زبان از 2015 در این دسته قرار گرفته اند.

ارودوسا در نهایت با اشاره به اینکه افراد موسوم به «گروه جنوبی» دارای ظاهر مشترکی مانند مو و ریش سیاه، پوست تیره و چشمان قهوه ای هستند، گفت: «جداسازی افراد بر اساس ظاهر، رنگ پوست و نسبت دادن خصوصیات ذاتی به آنها یکی از گسترده ترین و رایج ترین اشکال تفکر نژادپرستانه و رفتار نژادپرستانه است».

 

برچسب ها: نژادپرستی, آلمان
ارسال نظر: