X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 126
تاریخ ثبت : یکشنبه, 10 دی,1402 | 12:14 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 10 دی,1402 | 11:43 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 10 دی,1402 | 12:16 ب.ظ

حقوق بشر سازمان ملل: وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری بسیار وخیم است

  • حقوق بشر سازمان ملل: وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری بسیار وخیم است

حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی و وخامت اوضاع در این منطقه هشدار داد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی، به سرعت رو به وخامت است.


بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، سازمان ملل در گزارش خود از رژیم صهیونیستی خواست به کشتار غیرقانونی و خشونت شهرک نشینان علیه مردم فلسطین پایان دهد.

سازمان ملل همچنین خواستار توقف فوری استفاده از سلاح‌ها و ابزارهای نظامی، توقف بازداشت خودسرانه و بدرفتاری با فلسطینی‌ها و رفع محدودیت‌های جا به جایی تبعیض‌آمیز شد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، مرگ 300 فلسطینی از جمله 79 کودک را  در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی ثبت کرده است. از این تعداد، 291 نفر توسط نیروهای امنیتی اسرائیل، هشت نفر نفر توسط شهرک نشینان و یک نفر یا توسط نیروهای امنیتی اسرائیل یا شهرک نشینان جان خود را از دست داده اند.

«ولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به اطلاعات موجود در این گزارش اظهار داشت: «استفاده از تاکتیک‌های نظامی و سلاح‌ها در زمینه‌های اجرای قانون، استفاده از نیروی غیرضروری یا نامتناسب، و اعمال محدودیت‌های جا به جایی گسترده، خودسرانه و تبعیض‌آمیز که بر فلسطینیان تأثیر می‌گذارد، بسیار نگران‌کننده است».

وی افزود: «موارد نقض مستند در این گزارش، تکرار الگو و ماهیت موارد نقض گزارش شده در گذشته در زمینه اشغال طولانی مدت کرانه باختری توسط اسرائیل است، اما با شدت خشونت و سرکوب بیشتر».

تورک در پایان از رژیم صهیونیستی خواست تا گام‌های فوری، واضح و مؤثری را برای پایان دادن به خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان برداشته و همه حوادث خشونت‌آمیز توسط شهرک‌نشین‌ها و نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد تا از حمایت مؤثر از جوامع فلسطینی در برابر هر نوع خشونت اجباری اطمینان حاصل شده و بازگشت جوامع فلسطینی که به دلیل حملات مکرر شهرک نشینان مسلح آواره شده اند، تضمین شود.

 

ارسال نظر: