X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 153
تاریخ ثبت : شنبه, 25 آذر,1402 | 05:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 آذر,1402 | 04:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 27 آذر,1402 | 02:19 ب.ظ

معلم آمریکایی دانش‌آموز مسلمان را به دلیل اعتراض به پرچم اسرائیل به سر بریدن تهدید کرد

  •  معلم آمریکایی دانش‌آموز مسلمان را به دلیل اعتراض به پرچم اسرائیل به سر بریدن تهدید کرد

معلم مدرسه‎ای در ایالت جورجیا آمریکا به دلیل اعتراض یک دانش‌آموز مسلمان به وجود پرچم رژیم صهیونیستی در کلاس درس، او را تهدید به سر بریدن کرد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، یک معلم مدرسه در ایالت جورجیا آمریکا پس از تهدید به سر بریدن دانش‌آموزی که نسبت به پرچم رژیم صهیونیستی اعتراض کرده بود، بازداشت شد. بازداشت بنجامین ریس در مدرسه راهنمایی شهر وارنر رابینز پس از آن اتفاق افتاد که دختری دانش‌آموز به او نزدیک شده و به او گفت که از وجود پرچم رژیم صهیونیستی در کلاس درس آزرده شده است.


ریس، معلم مطالعات اجتماعی کلاس هفتم، در پاسخ به این دانش‌آموز مسلمان گفت که او یک صهیونیست است و اقوام او در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند.  دانش‌آموز مذکور، گفت: اسرائیلی‌ها فلسطینی‌ها را به قتل می‌رسانند. وی سپس وجود پرچم رژیم صهیونیستی در کلاس درس را توهین‌آمیز خواند که باعث شد ریس او را به یهودی‌ستیزی متهم کند. 


چندین شاهد مختلف شنیدند که ریس ۵۱ ساله این دانش‌آموز را به ضرب‌وشتم تهدید کرده و گفت که گلوی او را خواهد برید. این در حالی است که شاهدان می‌گویند که این دانش‌آموز با وجود فریاد‌ها و تهدید ریس، به او بی‌احترامی نکرده و به آرامی با او بحث می‌کرد.


براساس گزارش پلیس، ریس گفته بود: او را به داخل پارکینگ می‌کشم، گلوی لعنتی او را می‌برم و او را می‌کشم.  پیش‌تر، یک کودک شش ساله فلسطینی بر اثر حمله صاحبخانه آمریکایی کشته شد و سه دانشجوی فلسطینی هم هدف تیراندازی مرگباری قرار گرفتند که به فلج شدن یکی از آن‌ها منجر شد.


گزارش‌های مربوط به جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا نشان می‌دهد که این جنایت‌های به بالاترین حد خود رسیده است؛ عمده قربانیان این روند مسلمانان هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است؛ اگرچه رشد جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا در سال‌های اخیر در مسیر رشد کلی قرار داشته است.


براساس داده‌های «اف‌بی‌آی» که در ماه اکتبر منتشر شد، جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا به بالاترین حد خود از زمان جمع‌آوری اطلاعات در این باره از سال ۱۹۹۱ رسیده است. شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت که در حال جمع‌آوری داده‌ها درباره رشد جنایت‌های نفرت‌محور است.


طبق گزارش «سی‌ان‌ان»، مسلمانان در آمریکا می‌گویند که ترس فزاینده‌ای از جنایت‌های نفرت‌محور را تجربه می‌کنند. مدیر یکی از سازمان‌های فعال در زمینه مبارزه با جنایت‌های نفرت محور می‌گوید که این سازمان مملو از گزارش‌ها در این باره شده است.


به گفته وی، آخرین باری که آمریکا این روند را شاهد بود، به سال ۲۰۱۵ و اعلام ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا از سوی دونالد ترامپ باز می‌گردد. مسلمانان در آمریکا در پی رشد جنایت‌های نفرت محور در حال تجربه مجدد اسلام‌هراسی مشابه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در این کشور هستند.


جنایت‌های نفرت‌محوری که علیه مسلمانان در آمریکا رخ می‌دهند، طیف گسترده‌ای از جنایت‌ها را در بر می‌گیرند؛ از آزار و اذیت کلامی تا خشونت‌های فیزیکی و تیراندازی‌های مرگ‌بار. نکته مهم در این روند، بی‌اعتمادی مسلمانان به پلیس آمریکا است؛ آن‌ها از گزارش‌دهی این موارد به پلیس آمریکا به دلیل بی‌اعتمادی به این نهاد خودداری می‌کنند.


رشد جنایت‌های نفرت‌محور و اسلام‌هراسی در آمریکا علاوه بر مسلمانان، جامعه این کشور را نیز در معرض خطر جدی قرار داده است. زنان و دختران مسلمان به دلیل داشتن حجاب بیشتر در معرض جنایت‌های نفرت‌محور قرار دارند و از آسیب‌پذیری بیشتری در موضوع اسلام‌هراسی رنج می‌برند.

ارسال نظر: