X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 18 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 147
تاریخ ثبت : شنبه, 18 آذر,1402 | 02:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 18 آذر,1402 | 02:48 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 آذر,1402 | 02:21 ب.ظ

ابراز نگرانی کمیته سازمان ملل نسبت به تنفر نژادی و استفاده بیش از حد از زور در آلمان

  • ابراز نگرانی کمیته سازمان ملل نسبت به تنفر نژادی و استفاده بیش از حد از زور در آلمان

کمیته سازمان ملل متحد درخصوص منع تبعیض نژادی، در آخرین روز نشست 111 خود، پس از بررسی گزارش دولت آلمان، نتایج بررسی خود را منتشر نمود. 


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بر اساس یافته‌های منتشر شده، کمیته نسبت به افزایش تعداد سازمان‌ها و گروه‌های افراطی، از جمله احزاب سیاسی افراطی راست‌گرا، مانند جایگزین برای آلمان (AfD) که ظاهراً برنامه‌اش بر اساس یک مفهوم ملی-قومی است، ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، کمیته در این راستا از آلمان خواست تا اقدامات مؤثری را برای جلوگیری و مبارزه با ایجاد و ثبت سازمان ها یا گروه ها، از جمله احزاب سیاسی که نفرت نژادی را ترویج و تحریک می کنند، اجرا نموده و اطمینان حاصل کند که فرآیندهای دموکراتیک انتخاباتی، چنین گروه هایی از جمله احزاب سیاسی را که ایده های برتری نژادی را ترویج می کنند، بر نمی‌تابد. 

علاوه بر این، کمیته در مورد پروفایل نژادی و استفاده بیش از حد از زور و بدرفتاری توسط افسران مجری قانون علیه اقلیت های قومی ابراز نگرانی کرده و از آلمان خواست تا پروفایل نژادی را بر اساس قانون ممنوع و یک سازوکار شکایت مستقل برای بررسی تمامی موارد سوء استفاده ایجاد کند.

همچنین، کمیته نگرانی خود را در مورد عدم جبران خسارت کامل ناشی از تخلفات استعماری اعلام کرد. کمیته در این راستا به آلمان توصیه کرد تا بازپرداخت و غرامت همه جانبه را برای فرزندان قربانیان اجرا کند. 

کمیته همچنین از دولت عضو خواست تا سیاست گسترده ای را برای بازگرداندن اشیاء استعماری و مصنوعات فرهنگی اتخاذ نماید.



 

ارسال نظر: