X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 216
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 15 آذر,1402 | 09:33 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 15 آذر,1402 | 09:22 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 18 آذر,1402 | 12:52 ب.ظ

نقض حقوق مهاجران و تجمعات مسالمت‌آمیز در آمریکا

  • نقض حقوق مهاجران و تجمعات مسالمت‌آمیز در آمریکا

وبسایت رسمی پزشکان حقوق بشر اعلام کرد که در دوران ریاست جمهوری ترامپ و بایدن موارد گسترده نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا گزارش شده در دوران ریاست جمهوری ترامپ و بایدن  سابقه حقوق بشر خود در دولت ترامپ و بایدن قرار گرفت.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کمیته حقوق بشر در ملاحظات نهائی خود در ماه نوامبر، قصور ایالات متحده در رعایت تعهدات حقوق بشری خود در بیش از 30 حوزه متمایز را احراز نمود.

بر این اساس، از جمله حوزه های نگران کنننده در ایالات متحده می توان به سیاست های مهاجرتی ایالات متحده و آسیب های سلامتی ناشی از آن و همچنین استفاده بیش از حد از زور توسط مجریان قانون علیه افراد تحت بازداشت پلیس و معترضان مسالمت آمیز اشاره کرد.

طبق شواهد منتشر شده توسط سایت پزشکان حقوق بشر در رابطه با گزارشات رسمی آمریکا به کمیته و گفتگوی بین اعضای کمیته و مقامات دولت ایالات متحده در ژنو، آشکار است، آمریکا همچنان در رعایت برخی از استانداردهای بین‌المللی اساسی حقوق بشر کوتاهی می‌کند.

ایالات متحده موظف است ظرف یک سال پاسخ و توضیح دهد که چگونه به تعهدات حقوق بشری خود بر اساس میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی عمل خواهد کرد.

بنا بر اعلام کمیته حقوق بشر، سیاست های مهاجرتی اتخاذ شده در دولت ترامپ و بایدن، ناقض حق درخواست پناهندگی است. ملاحظات نهائی کمیته «سیاست تحمل صفر» را دلیلی برای آسیب روانی و شکنجه برای پناهجویان اعلام کرده است.

بیش از 5000 کودک در مرز ایالات متحده و مکزیک به زور از والدین خود جدا شدند که 860 نفر از آنها همچنان از والدین خود جدا هستند و این امر باعث آسیب‌ های جسمی و روحی مزمن برای خانواده ها شده است. وبسایت پزشکان حقوق بشر به همراه کمیته حقوق بشر متفق القول اعلام کرده اند آمریکا باید در مورد استفاده بیش از حد از زور و نیز شرایط بد در بازداشت پاسخگو بوده و به خانواده هایی که متحمل آسیب های ناشی از سیاست های جدایی خانواده شده اند، غرامت دهد.

کمیته همچنین در گزارش خود اقدامات پلیس ایالات متحده را که ناقض حق عدم تبعیض و حق آزادی تجمعات است و علاوه بر این، پروفایل نژادی در ایالات متحده که هنوز توسط مجریان قانون اعمال شده و منجر به حضور بیش از حد اقلیت های نژادی در سیستم حقوقی کیفری می شود، را محکوم کرد.

تحقیقات پزشکان حقوق بشر نشان داده است که آمار موجود از مرگ و میر در بازداشت پلیس، به ویژه افراد آفریقایی تبار در سراسر کشور، کمتر از واقعیت است و استفاده از زور بیش از حد علیه معترضان مسالمت‌آمیز، بیشتر علیه این گروه از افراد رخ می دهد.



 

ارسال نظر: