X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 188
تاریخ ثبت : دوشنبه, 13 آذر,1402 | 02:33 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 13 آذر,1402 | 02:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 13 آذر,1402 | 02:33 ب.ظ

محکومیت لهستان در دیوان اروپایی حقوق بشر

  • محکومیت لهستان در دیوان اروپایی حقوق بشر

دیوان اروپایی حقوق بشر در پرونده شکایت «ترِلا و سایرین علیه لهستان» با موضوع اطاله دادرسی، دولت لهستان را محکوم نمود.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در این پرونده، متقاضیان از طولانی شدن بیش از حد دادرسی کیفری و فقدان هر گونه راه حل موثر در قوانین داخلی دولت لهستان، نزد دیوان اروپایی حقوق بشر طرح دعوا نموده بودند. دیوان درخواست دولت مبنی بر رد درخواست‌ها را رد کرده و بر این اساس بررسی ماهوی پرونده‌ها را پیگیری نمود.

بر اساس دعاوی مطروحه، متقاضیان ابراز کرده بودند که طول مدت رسیدگی کیفری مورد نظر با شرط "زمان معقول" مصرح در کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و آزادی های اساسی، تطابق نداشته و علاوه بر این، آنها هیچ راه حل موثری نیز دریافت نکرده‌اند. آنها در طرح دعاوی خود به بند 1 ماده 6 و ماده 13 کنوانسیون استناد کرده بودند.

در نهایت، دیوان پس از بررسی تمام مطالب ارائه شده، هیچگونه واقعیت یا استدلالی را که بتواند طولانی بودن فرآیند دادرسی توسط دولت لهستان را توجیه نماید، نیافت و با عنایت به رویه قضایی خود در این زمینه، اعلام کرد در پرونده مورد بحث، اطاله دادرسی صورت پذیرفته و شرط «زمان معقول» مصرح در کنوانسیون برآورده نشده است.

دیوان همچنین عدم دسترسی شاکیان به راه حل موثری را تأیید نمود و در نهایت شکایات را قابل پذیرش خوانده و نقض بند 1 ماده 6 و ماده 13 کنوانسیون را احراز کرد.

دیوان، دولت لهستان را به پرداخت غرامت معین به هر یک از شاکیان، بر اساس طول مدت دادرسی آنها، ظرف مدت سه ماه و به نرخ روز محکوم نمود.


 

ارسال نظر: