X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 11 آذر 1402
تعداد بازدید خبر : 100
تاریخ ثبت : شنبه, 11 آذر,1402 | 12:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 11 آذر,1402 | 11:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 11 آذر,1402 | 12:06 ب.ظ

نقض آزادی بیان در انگلیس/ مقابله با برگزاری تجمعات در حمایت از مردم فلسطین

  • نقض آزادی بیان در انگلیس/ مقابله با برگزاری تجمعات در حمایت از مردم فلسطین

دولت انگلیس با ممنوعیت تظاهرات، مقابله چشمگیر با آزادی بیان، و نادیده گرفتن آشکار قوانین حقوق بشری، یک حمله سیستماتیک به حقوق دموکراتیک را در کشور آغاز کرده است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، حرکت به سمت حکومت استبدادی توسط طبقه حاکم انگلیس چنان آشکارا رخ می دهد که انتقادات ناظران حقوق بشر را برانگیخته است.
 

دیده‌بان حقوق بشر در هفته گذشته طی یک بیانیه اعلام کرد: «حق اعتراضات مسالمت‌آمیز در انگلیس در خطر است و معترضان طرفدار فلسطین و فعالان اقلیمی در روزهای اخیر مکررا تضییع این حق را تجربه می کنند».
 

دولت انگلیس اقدام به مقابله با تظاهرات علیه نسل کشی اسرائیل با استفاده از شدیدترین اقدامات کرده است.

«ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در ماه گذشته، تظاهرکنندگان را اینگونه تهدید کرد: «فقط به همه یادآوری می کنم که حماس یک سازمان تروریستی است و مردم نباید از حماس حمایت کنند و ما مطمئن خواهیم شد که در صورت حمایت مردم از حماس، آنها باید پاسخگو باشند».
 

پلیس انگلیس صدها نفر را به دلیل تظاهرات در مخالفت با نسل کشی در غزه دستگیر کرده است. اما با وجود تهدیدهای دولت، میلیون‌ها نفر در انگلستان علیه نسل‌کشی تظاهرات کرده و بیش از یک میلیون نفر در 11 نوامبر در لندن اقدام به راهپیمایی کرده اند.
 

تلاش‌های دولت برای جرم‌انگاری مخالفت با نسل‌کشی اسرائیل در غزه، بخشی از یک حمله جهانی به حقوق دموکراتیک است.

در فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی نیز، مقامات تلاش کرده‌اند اینگونه تظاهرات را ممنوع اعلام کنند.

همچنین، درآمریکا، سنا قطعنامه‌ای مبنی بر متهم نمودن تظاهرکنندگان به «ابراز همبستگی با تروریست‌ها» را تصویب کرده و چندین دانشگاه اقدام به ممنوعیت دانشجویان در زمینه "عدالت در فلسطین" کرده‌اند.


 

ارسال نظر: