X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 75
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 آبان,1402 | 01:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 آبان,1402 | 10:10 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 آبان,1402 | 01:28 ب.ظ

یک نهاد حقوق بشری خواستار تحقیق در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شد

  • یک نهاد حقوق بشری خواستار تحقیق در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شد

 دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیق در مورد حملات مکرر رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه به عنوان جنایات جنگی شد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در بیانیه نهاد غیردولتی دیده بان حقوق بشر آمده است: حملات مکرر و ظاهرا غیرقانونی ارتش اسرائیل، مراکز درمانی، نیروهای امدادی، سیستم بهداشت و درمان غزه را ویران می‌کند و باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرد.
 

بر اساس گزارش اسپوتنیک،  دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که درخواست رژیم صهیونیستی در ۱۳ اکتبر مبنی بر تخلیه ۲۲ بیمارستان در شمال نوار غزه بی‌اثر بود، زیرا شرایط لازم برای تخلیه مراکز پزشکی از جمله نیاز به اطمینان از ایمنی بیماران و پزشکان را نادیده گرفته شده بود.

پیش ازاین، « ولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیق درباره استفاده اسرائیل از "سلاح‌های انفجاری قوی" در غزه شده و گفته بود که این بمب‌ها باعث تخریب بی‌رویه در غزه شد و گفت: رژیم اسرائیل باید به استفاده از چنین سلاح‌هایی در منطقه پرجمعیت که محل سکونت ۲. ۳ میلیون فلسطینی است، پایان دهد.
 

این مقام سازمان ملل که به امان پایتخت اردن سفر کرده است، افزود: بمباران گسترده غزه توسط اسرائیل، از جمله استفاده از سلاح‌های انفجاری قوی در مناطق پرجمعیت به وضوح تأثیرات انسانی و حقوق بشری ویرانگری داشته است. این حملات باید مورد بررسی قرار گیرند چون نامتناسب و ناقض قوانین بشردوستانه بین المللی هستند و ما بسیار نگران هستیم.

 

ارسال نظر: