X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 267
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 آبان,1402 | 04:28 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 آبان,1402 | 04:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 21 آبان,1402 | 12:31 ب.ظ

افتتاح میز تخصصی حقوق بشر در صدا و سیما/ غریب آبادی: بزرگترین سرمایه برای مقابله با جنایت رژیم صهیونیستی روشنگری افکار عمومی بین المللی است

  • افتتاح میز تخصصی حقوق بشر در صدا و سیما/ غریب آبادی: بزرگترین سرمایه برای مقابله با جنایت رژیم صهیونیستی روشنگری افکار عمومی بین المللی است

دبیر ستاد حقوق بشر در جلسه افتتاح میز تخصصی حقوق بشر در خبرگزاری صدا و سیما گفت: بزرگترین سرمایه برای مقابله با جنایت رژیم صهیونیستی، روشنگری افکار عمومی بین المللی است.
 

به گزارش معاونت اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، در جریان بازدید «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر از خبرگزاری صداوسیما، میز تخصصی حقوق بشر با حضور معاون سیاسی صداوسیما افتتاح گردید.

با تشکیل این میز و فعالیت تخصصی آن، موضوعات حقوق بشری با رویکرد ترویج دستاوردهای حقوق بشری ایران، تبیین حقوق بشر اسلامی و بررسی وضعیت حقوق بشر در کشورهای مدعی وارد برنامه های مختلف صداوسیما خواهد شد.



غریب‌آبادی در حاشیه این برنامه، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با انتقاد شدید از استاندارد های دوگانه سازمانهای بین المللی ذی ربط، سازمانهای حقوق بشری، آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشری از جمله  کشورهای غربی درباره جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل، گفت: مدعیان حقوق بشر که درباره موضوعات کوچک حقوق بشری در کشور های مستقل آنچنان هیاهو و جنجال به پا می کنند، نه تنها درباره جنایات صهیونیست ها ساکتند، بلکه حمایت هم می کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم گروه های مقاومت فلسطین در شکستن هیمنه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، بر ضرورت پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی درباره جنایات عدیده در غزه از جمله جنایت جنگی، نسل زدایی، پاکسازی قومی و نژادی و جنایت جنگی تاکید کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه رژیم صهونیستی احترامی برای حقوق بین الملل و حقوق بشر قائل نیست، گفت: متاسفانه، سازمان های بین المللی و حقوق بشری و کشورهای مدعی حقوق بشر نه تنها تلاشی برای پاسخگو کردن این رژیم نمی کنند، بلکه  آمریکا و برخی کشورهای غربی آشکارا از جنایات این رژیم حمایت می کنند.

غریب آبادی با تاکید بر فوریت توقف جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، به  آمار یکصد هزار نفری شهدای فلسطین در طول ۷۵ سال گذشته اشاره کرد و افزود: شهادت ۹ هزار نفر در غزه (که بیش از ۶۰ درصد آنان کودکان و زنان هستند) در طول سه هفته، نشان از شدت جنایات هولناک این رژیم جنایتکار دارد.



دبیر ستاد حقوق بشر با کلیدی خواندن نقش رسانه ها در آگاهی افکار عمومی بین المللی، حضور اعتراضی مردم در اقصی نقاط عالم را دلیل حضور قوی و موفق رسانه دانست و گفت: در ۷۵ سال گذشته این جنایتها بارها تکرار شده است و اینکه افکار عمومی در این مقطع تا این حد از سطح، نوع و شدت این جنایات صهیونیست ها آگاهی یافته اند، به دلیل تاثیر حضور رسانه در این مرحله است و بزرگترین سرمایه برای مقابله با جنایت رژیم صهیونیستی، روشنگری افکار عمومی بین المللی است.

غریب آبادی در ادامه گفت: به دنبال تشکیل شبکه ای از وکلا و حقوق دانان بین المللی مدافع مردم مظوم فلسطین هستیم تا در محاکم کشورهای دیگر نسبت به جنایت های صهیونیست ها طرح دعوا کنند.

 

ارسال نظر: