X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 247
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 آبان,1402 | 08:19 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 آبان,1402 | 08:16 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 آبان,1402 | 08:19 ق.ظ

کشیش کلیسای شرق آشوری: آمریکا با جنگ‌افروزی در منطقه به دنبال فروش سلاح است

  • کشیش کلیسای شرق آشوری: آمریکا با جنگ‌افروزی در منطقه به دنبال فروش سلاح است

کشیش کلیسای شرق آشوری با تاکید بر ضرورت تلاش برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به دست مردم نوار غزه، جنگ‌افروزی آمریکا را عامل بسیاری از بحران‌های منطقه توصیف کرد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رژیم صهیونیستی طی هفته‎های اخیر جنایت‌های خود را در سطح بی‌سابقه‌ای افزایش داده به گونه‌ای که بیش از ۵ هزار نفر از فلسطینیان را به شهادت رسانده و هزاران نفر دیگر دیگر نیز در پی حملات این رژیم مجروح شده‌اند.


افکار عمومی به طور گسترده‌ای در سطح جهان این جنایت‌ها را محکوم کرده و خواستار توقف فوری حملات، رفع محاصره و ورود کاها‌های بشردوستانه به نوار غزه شده‌اند.


«یوبالیت آلدو»، کشیش کلیسای شرق آشوری می‎گوید که تمام کشور‌های جهان و نه فقط کشور‌های عربی و اسلامی، بلکه تمام کشور‌هایی که دم از آزادی و دموکراسی می‌زنند، باید از شیوه‌های مختلف، شعار‌هایی را که پیش از این درباره آزادی و برابری انسان‌ها سر می‌دادند، عملی کنند.


کشیش کلیسای شرق آشوری با اشاره به محاصره غزه و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که گذرگاه رفح بسته است و اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان غزه داده نمی‌شود. غیرنظامیان غزه، کودکان، زنان، سالخوردگان چه گناهی دارند که باید متحمل این سختی‌ها شوند.


وی با بیان اینکه ساکنان نوار غزه حتی در دسترسی به ابتدایی‌ترین نیاز‌ها مانند آب آشامیدنی با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: جلوی رسیدن این اقلام بشردوستانه و کالا‌های اولیه گرفته شده است؛ تمام پیروان و مقام‎هایی از هر دین و تفکر باید یکصدا شوند و به جامعه جهانی بقبولانند که گذرگاه‌های غزه باید بازگشایی شوند و کمک‌های انسان دوستانه به دست مردم غزه برسد.


«یوبالیت آلدو» با تاکید بر اینکه از هر قدرت، توان، تریبون و ابزار در دسترس باید برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه استفاده کرد، افزود: باید برای رسیدن به صلح پایدار در خاورمیانه که افراد بتوانند آزادانه زندگی کنند، تلاش کرد.


کشیش کلیسای شرق آشوری با اشاره به حمایت‌های آشکار و بی‌قیدوشرط آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: شاهد هستیم که در منطقه خاورمیانه هر زمانی که ملت‌ها برای خود تصمیم‌گیری کرده‌اند، بسیار بهتر توانسته‌اند مشکلات را حل کنند.


طبق گزارش میزان، «یوبالیت آلدو» همچنین به مداخله‌گری آمریکا در امور منطقه اشاره کرد و توضیح داد: خاورمیانه دارای قدمت دیرینه‌ای است و انسان‌ها با تفاوت‌های بسیار در کنار یکدیگر در این منطقه زندگی کرده‌اند، اما متاسفانه آمریکا با نفوذی که دارد و با سوءاستفاده از برخی تفکرات خام، تحولات منطقه را به سمتی هدایت می‌کند که بتواند منافع خود را به دست آورد، تجارت اسلحه خود را رونق دهد.


به گفته «آبلدو»، آمریکا در خارج از مرز‌های خود و در منطقه خاورمیانه جنگ افروزی می‌کند تا بتواند سلاح بفروشد و به سود خود برسد. 


کشیش کلیسای شرق آشوری در پایان با اشاره به این نکته که موضوع اصلی در بحران‌های منطقه، منفعت آمریکا و غرب است، گفت: فکر نمی‌کنم انسانی بتواند تصاویر کودکان غزه را ببیند و سکوت کند. 

 

ارسال نظر: