X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 06 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 163
تاریخ ثبت : شنبه, 06 آبان,1402 | 03:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 06 آبان,1402 | 09:53 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 06 آبان,1402 | 03:04 ب.ظ

هشدار نهادهای حقوق بشری درباره ثبت جنایت جنگی علیه مردم غزه به دلیل قطع برق و اینترنت

  • هشدار نهادهای حقوق بشری درباره ثبت جنایت جنگی علیه مردم غزه به دلیل قطع برق و اینترنت

سازمان عفو بین‌الملل جمعه شب در واکنش به قطع برق، تلفن و اینترنت مردم غزه و ارتباط این باریکه با جهان هشدار داد که کار ثبت جنایت‌های جنگی علیه غیرنظامیان غزه به وسیله سازمان‌های حقوق بشر بسیار دشوار شده است.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، این سازمان همچنین اعلام کرد که غیرنظامیان در نوار غزه به دنبال قطع ارتباط این منطقه با جهان در جریان بمباران و گسترش حملات زمینی در معرض خطرات بی‌سابقه‌ای هستند.


عفو بین الملل هشدار داد که غیر نظامیان در غزه در معرض خطر بی‌سابقه قرار دارند و اسرائیل راه‌های ارتباطی آنها را قطع کرده و بمباران و حملات خود به آنان را شدت داده است. اسرائیل باید حملات بی‌هدف و نامناسب خود که منجر به کشتار و زخمی شدن هزاران غیر نظامی شده را متوقف کند.


این سازمان همچنین اعلام کرد که باید زیرساخت‌های اینترنت و ارتباط در غزه به صورت فوری دوباره راه‌اندازی شود تا تیم‌های امداد ونجات بتوانند به فعالیت و کار خود بپردازند.


هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز جمعه شب هشدار داد که جان غیرنظامیان، کادر پزشکی، روزنامه‌نگاران و کارمندان سازمان ملل در غزه در معرض خطر بزرگی قرار دارد.


لین هستینگز هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین افزود: ارتباط غزه با جهان در سایه بمباران بسیار شدید قطع شده است. بیمارستان‌ها نمی‌توانند بدون ارتباطات، سوخت، غذا، آب و دارو به کار خود ادامه دهند.


اوضاع انسانی در غزه چنان فاجعه بار است که در سایه قطع تلفن همراه، برق و اینترنت در غزه، سازمان جهانی بهداشت جمعه شب اعلام کرد که ارتباط با کارمندانش در این باریکه به صورت کامل قطع شده است.


تعداد بسیاری از شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و دیگر کشورهای اسلامی و عربی نسبت به پیامدهای فاجعه بار این اقدام رژیم صهیونیستی هشدار داده و تأکید کردند که این اقدام برای کشتار ملت غزه در سایه سکوت و تاریکی صورت می‌گیرد.


 

ارسال نظر: