X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 06 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 256
تاریخ ثبت : شنبه, 06 آبان,1402 | 11:14 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 06 آبان,1402 | 11:11 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 05 آذر,1402 | 11:31 ق.ظ

بی‌پروا: حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی مانع توقف جنایت‌های این رژیم اشغالگر علیه مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین است

  • بی‌پروا: حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی مانع توقف جنایت‌های این رژیم اشغالگر علیه مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین است

کارشناس مسائل حقوق بشر می‌گوید: تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی یک تعهد بین‌المللی محسوب می‌شود، اما الزام‌آور نیست و تا زمانی که حمایت‌های آمریکا از رژیم اشغالگر ادامه دارد ما شاهد توقف جنایت‌های این رژیم متجاوز علیه مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین نخواهیم بود.

 

امیر بی‌پروا، کارشناس مسائل حقوق بشر در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر در خصوص پرونده کیفری رسیدگی به جرائم سران جنایتکار صهیونیستی، گفت: در ارتباط با جرائم ارتکاب جنایات بین‌المللی، همه کشورها خارج از پدیده محض، زمانی که جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و یا نسل کشی صورت می‌گیرد، می‌توانند اعلام صلاحیت کنند.

وی با اشاره به تصویب پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی و آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه، گفت: قطعنامه مجمع عمومی هر چند یک تعهد بین‌المللی محسوب می‌شود اما الزام‌آور نیست و آمریکایی‌ها مانع اجرای هر سازوکار و اقدامی جدی در این قضیه می‌شوند.

این کارشناس مسائل حقوق بشر با تاکید بر اینکه اقدامات سران رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه مصادیق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت به صورت حداقلی و حتی نسل کشی است، افزود: در محاکم داخلی دادستانی تهران می‌تواند در رسیدگی به جرائم سران جنایتکار صهیونیستی به قید فوریت یک شعبه ویژه تشکیل دهد و تحقیقات مقدماتی و تعقیب سران جنایتکار رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهد.

بی‌پروا همچنین با بیان اینکه امیدی جهت جلوگیری از تداوم اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی نمی‌توان داشت، گفت: همانطور که پیش از این دیدیم دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد منفعالانه عمل کرد و پیش نویس قطنامعه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل می‌خواست علیه رژیم اشغالگر اسرائیل صادر کند به خاطر وتوی آمریکا منتفی شد.



 

ارسال نظر: