X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 01 آبان 1402
تعداد بازدید خبر : 272
تاریخ ثبت : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 11:48 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 10:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 01 آبان,1402 | 11:48 ق.ظ

گزارشگر ویژه حقوق بشر آوارگان: انتقال اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود جنایت علیه بشریت است

  •  گزارشگر ویژه حقوق بشر آوارگان: انتقال اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود جنایت علیه بشریت است

گزارشگر ویژه سازمان ملل، از رژیم آپارتاید اسرائیل خواست فورا دستور خود برای خروج 1.1 میلیون فلسطینی از شمال غزه را ظرف 24 ساعت لغو کند و دستور تخلیه را به عنوان جنایت علیه بشریت و نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه محکوم نمود.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درخصوص آوارگان داخلی، با انتشار بیانیه ای، از رژیم آپارتاید اسرائیل خواست فورا دستور خود برای خروج 1.1 میلیون فلسطینی از شمال غزه را ظرف 24 ساعت لغو کند و دستور تخلیه را به عنوان جنایت علیه بشریت و نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه محکوم نمود.

«پائولا گاویریا بتانکور»، گزارشگر ویژه حقوق بشر آوارگان داخلی، در این رابطه گفت: «انتقال اجباری جمعیت، یک جنایت علیه بشریت است و مجازات دسته جمعی بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه ممنوع است».

وی افزود: «ما از چشم انداز پیوستن یک میلیون فلسطینی دیگر به بیش از 423000 نفری که در هفته گذشته به زور از خانه های خود رانده شده اند، وحشت داریم.

گاویریا بتانکور ادامه داد: «غیر قابل تصور است که بیش از نیمی از جمعیت غزه بتوانند از یک منطقه جنگی فعال عبور کنند، بدون اینکه پیامدهای انسانی مخربی داشته باشند، به ویژه در شرایطی که از تدارکات ضروری و خدمات اولیه محروم هستند».

بر اساس این گزارش، اندکی قبل از نیمه شب، ارتش رژیم اسرائیل به سازمان ملل اطلاع داد که کل جمعیت غزه در شمال وادی غزه باید ظرف 24 ساعت به جنوب غزه نقل مکان کنند، از جمله کارکنان سازمان ملل و افرادی که در تاسیسات سازمان ملل پناه گرفته اند.

گزارشگر ویژه همچنین اظهار داشت: سیستم بشردوستانه در غزه در حال حاضر در نقطه فروپاشی است و زیرساخت‌های غزه در اثر بمباران های بی رویه از هوا، زمین و دریا ویران شده است و آوارگان در حال حاضر جایی برای رفتن ندارند.

وی همچنین هشدار داد: «سه برابر کردن جمعیت آواره در یک شب، جمعیت غیرنظامی غزه را از بین می‌برد و برای همیشه تغییر می‌دهد».

گزارشگر ویژه در ادامه گفت: افراد در غزه با افزایش شدید نیاز به مراکز درمانی و کارکنان بهداشتی، تهدید علیه کارکنان بشردوستانه، و محاصره شدیدی که دسترسی به آب، سوخت، دارو، برق، ارتباطات و تجهیزات ضروری بشردوستانه را قطع کرده است، مواجه هستند.

وی تصریح کرد: بیش از دو سوم آوارگان داخلی در مدارس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) که برای این منظور مناسب نیستند، پناه گرفته و خود نیز بمباران شده اند.  از 7 اکتبر تاکنون بیش از 1400 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 6000 نفر زخمی شده‌اند.

بتانکور در نهایت به اسرائیل یادآوری کرد که رعایت قوانین بین المللی در تمامی منازعات اجباری است، نه اختیاری.

 

ارسال نظر: