X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 29 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 129
تاریخ ثبت : شنبه, 29 مهر,1402 | 08:26 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 29 مهر,1402 | 08:23 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 مهر,1402 | 08:26 ق.ظ

ضربه مهلک طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی؛ لزوم ثبت و پیگیری جنایت صهیونیست‌ها در نهاد‌های بین‌المللی

  • ضربه مهلک طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی؛ لزوم ثبت و پیگیری جنایت صهیونیست‌ها در نهاد‌های بین‌المللی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن اشاره به ضربه مهلک عملیات طوفان الاقصی از سوی گروه‎های مقاومت فلسطین، می‌گوید که افکار عمومی جهان به سمت فلسطین معطوف است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، عملیات طوفان الاقصی شاهد سومین هفته خود است و شوک این عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را در وضعیت سردرگمی قرار داده است. از زمان آغاز این عملیات تاکنون رژیم صهیونیستی هلاکت هزار و ۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن هزاران نفر دیگر را تایید کرده است؛ حدود ۳۰۰ نفر از کسانی که به هلاکت رسیده‎اند، نظامیان ارتش این رژیم هستند.


از سوی دیگر مقام‎ها و رسانه‌های غربی با نادیده‎گرفتن جنایت‌های بی‎شمار رژیم صهیونیستی که در روز‌های اخیر به شهادت هزاران نفر منجر شده، تمامی ابزار‌ها را برای حمایت از این رژیم به کار گرفته‌اند؛ از جعل اخبار گرفته تا وارونه‌نمایی حقیقت و ارسال کمک و تسلیحات به اراضی اشغالی.


سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است عملیات طوفان الاقصی ضربه‎ای مهلک به رژیم صهیونیستی وارد کرد و دارای آثار زیادی برای این رژیم است.


افقهی در ابتدا با اشاره به اینکه ضربه مهلکی که در پی عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی وارد شد در تاریخ رژیم صهیونیستی سابقه نداشت، گفت: رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی، توازن، تعادل، منطق و عقل خود را از دست داده است.


این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حتی اتاق جنگی که در اراضی اشغالی تشکیل شده از سوی آمریکا هدایت می‌شود، اظهار کرد: اکنون شعار‌ها و صدا‌ها علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی بلند شده است؛ در این وضعیت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مرتبا به اراضی اشغالی سفر می‌کند و دیدار‌هایی با مقام‎های کشور‌های منطقه نیز برقرار می‌کند؛ لوید آستین نیز به عنوان وزیر دفاع آمریکا در این عرصه فعال است و این‌ها هستند که اکنون رژیم صهیونیستی و کابینه جنگ آن را مدیریت می‌کنند.


وی ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر صهیونیست‌ها تمرکز خود را از دست داده و دست به اقدامات وحشیانه می‌زنند، بیان کرد: در مرحله گذار برای مردم غزه، وضعیت دشوار شده است؛ کودکان و زنان در زیر آوار به شهادت می‌رسند، آب و برق و سوخت و غذا قطع شده و در حال حاضر موضوع جنگ زمینی مطرح است و رژیم صهیونیستی قصد به کار گرفتن سیاست زمین سوخته را دارد.


این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه با اشاره به این نکته که تمامی این سیاست‌های رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا مدیریت می‌شود، عنوان کرد: بمب‌هایی تا وزن ۱.۵ تن را علیه غزه استفاده می‌کنند تا تونل‌های زیرزمینی و تسلیحات و مهمات را منهدم کنند.


افقهی، افکار عمومی درباره موضوع غزه را دو دسته توصیف کرد و در تشریح آن، گفت: یک دسته مردم کشور‌های مختلف هستند که از آمریکا گرفته تا کشور‌های اروپایی و در سراسر جهان علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی است؛ مردم در این کشور‌ها تظاهرات برپا می‌کنند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و سیاست‌های مقامات خود را محکوم می‌کنند؛ دسته دوم را حکام برخی کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی هستند و طبیعی است که این‌ها تحت هیمنه و سلطه پنهان آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند؛ حتی برخی از سازمان‌های منطقه‌ای هم همین‌گونه هستند؛ اتحادیه عرب چه اقدامی انجام داده است؟ سازمان همکاری اسلامی چه کرده است؟ تنها بیانیه می‌دهند، ابراز نگرانی می‌کنند و دعوت به خویشتنداری می‌کنند، هم ظالم و هم مظلوم را در یک کفه ترازو قرار می‌دهند.


این کارشناس مسائل منطقه در ادامه به نوع نگاه رسانه‌ها و مقام‎های غربی به موضوع فلسطین پرداخت و اظهار کرد: از رسانه‌ها و شبکه‌های خبری غربی و رسانه‌های اجتماعی که تحت سلطه غرب هستند، انتظاری نمی‌رود که حقایق را بیان کنند چرا که آنها از حقایق وحشت دارند.

افقهی با تاکید بر این نکته که فضای رسانه در حال تغییر است، گفت: انحصار و منطق یک سویه و تک‌روی که رسانه‌های غربی داشتند، در حال شکستن است و شکستن این فضای انحصاری باعث شده که مردم در کشور‌های مختلف در خیابان‌ها حضور پیدا کنند و حقایق را درک می‌کنند و اتحاد‌ها بیشتر شده است.


این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به محدودیت‌هایی که برخی کشور‌های غربی در زمینه اعلام همبستگی با مردم فلسطین اعمال کرده بودند، افزود: باوجود تهدید‌هایی که کشورهای غربی مانند انگلیس مطرح کردند این تهدید‌ها اثری نداشت و حتی در مقابل بی‎بی‎سی مردم تجمع کردند.


وی با یادآوری تظاهرات همبستگی با غزه و فلسطین در سراسر جهان، بیان کرد: این تظاهرات در واشنگتن و در کشور‌های مختلف غربی، حتی برای نخستین بار در کویت و قطر که دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند و پایگاه‌های بسیاری از آمریکا در این دو کشور وجود دارد، برگزار شد.
 

افقهی با تاکید بر این نکته که خود صهیونیست‌ها زمینه‌ساز این وضعیت بودند، گفت: صهیونیست‎ها ویدئو‌هایی جعلی منتشر کردند و ادعای دروغینی از سوی خبرنگار شبکه سی‎ان‎ان آمریکا مطرح شد که این فرد سپس عذرخواهی کرد؛ اما از سویی اکنون حدود هزار کودک در غزه به شهادت رسیده است؛ اما افراد و طرف‌هایی وجود دارند که صدای مظلومیت فلسطین و فریاد حق‌طلبانه فلسطینیان را به گوش جهانیان می‌رسانند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را افشا می‌کنند.


این کارشناس مسائل غرب آسیا در بخشی دیگر به فعالیت رسانه‌های اجتماعی غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: شرکت «متا» به عنوان رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ، حمایت از فلسطین را تحریم کرده و با افراد برخورد می‌کند؛ اما با همه این اقدامات نمی‌توانند در مقابل موج حمایت از فلسطین که به راه افتاده بایستند.


وی تاکید کرد: شعار‌ها و حمایت‌هایی که از فلسطین و غزه و حماس در رسانه‌های اجتماعی شکل گرفته ورای تصورات آنهاست، این موجی که به راه افتاده نشان می‌دهد که مردم کشور‌ها مستعد هستند و هر فردی به سهم خود در این زمینه کمک می‌کند و این فضای انحصاری و این ناوگان وحشتناک رسانه‌ای دشمن در حال شکسته شدن است.


طبق گزارش خبرگزاری میزان،  افقهی در پایان نیز ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی از بعد اصول و قواعد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این که شکایتی در نهاد‌های بین‌المللی ثبت شود، جنایت‌ها مستند شوند، فهرستی از شهدا تهیه شود، پیوست‌های تصویری و طومار‌ها و شهادت‌ها برای شورای امنیت و دیوان کیفری بین‌المللی و دیگر نهاد‌های مرتبط فرستاده شود اقدام مطلوبی است؛ شورای امنیت سازمان ملل ۷۳ قطعنامه در محکومیت رژیم صهیونیستی مصوب کرده، اما آمریکا و شرکای آن بسیاری از قطعنامه‌ها را وتو می‌کنند.




 

ارسال نظر: