X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 166
تاریخ ثبت : جمعه, 28 مهر,1402 | 10:42 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 27 مهر,1402 | 10:27 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 30 مهر,1402 | 11:58 ق.ظ

کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق: محاصره کامل غزه یک مجازات دسته‌جمعی است و منجر به مرگ غیرنظامیان می‌شود

  • کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق: محاصره کامل غزه یک مجازات دسته‌جمعی است و منجر به مرگ غیرنظامیان می‌شود

کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق محاصره کامل غزه از سوی اسرائیل که شامل جلوگیری از دسترسی به آب، غذا، برق و سوخت است و بدون شک به قیمت جان غیرنظامیان تمام می شود، را یک مجازات دسته جمعی دانست و نسبت به این اقدام به شدت ابراز نگرانی کرد.

 

 

 

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در حال حاضر شواهد روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد جنایات جنگی در آخرین انفجار درگیری­‌ها در سرزمین‌های اشغالی و غزه انجام شده است و کسانی که حقوق بین‌الملل را نقض کرده‌اند و غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند، باید در قبال جنایات خود پاسخگو باشند.

کمیسیون به شدت نسبت به حمله اخیر رژیم اسرائیل به غزه و اعلام محاصره کامل غزه از سوی اسرائیل که شامل جلوگیری از آب، غذا، برق و سوخت است و بدون شک به قیمت جان غیرنظامیان تمام می شود، ابراز نگرانی کرده و این اقدام را یک مجازات دسته جمعی می‌داند.

کمیسیون همچنین ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به خشونت فزاینده و تعداد تلفات، بر ضرورت توقف تمامی اشکال خشونت و اطمینان از محافظت از غیرنظامیان تاکید کرده و از نیروهای امنیتی اسرائیل می خواهد تا با جدیت به حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بین‌الملل بشر پایبند باشند.

در نهایت، کمیسیون در راستای یافته‌های قبلی خود تأکید می‌کند تنها راه برای پایان دادن به خشونت و دستیابی به صلح پایدار، رسیدگی به علل ریشه‌ای منازعات، از جمله از طریق پایان دادن به اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین و به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

 

ارسال نظر: