X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 235
تاریخ ثبت : دوشنبه, 10 مهر,1402 | 03:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 10 مهر,1402 | 02:37 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 10 مهر,1402 | 03:00 ب.ظ

گزارشی از آمار خشونت علیه زنان با سلاح گرم در آمریکا

  • گزارشی از آمار خشونت علیه زنان با سلاح گرم در آمریکا

خشونت شریک جنسی و خشونت با اسلحه در ایالات متحده آمریکا میلیون ها زن، خانواده و جوامع را در سراسر این کشور تحت تاثیر قرار داده است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، تلاقی مرگبار اسلحه و خشونت شریک جنسی در آمریکا بر همه زنان تأثیر می گذارد و حتی تأثیر نامتناسبی بر زنان سرخپوست آمریکایی و آلاسکایی، سیاه پوستان، و زنان لاتین و همچنین زنان باردار دارد.

زنان دارای معلولیت در برابر اشکال شدید سوء استفاده از روابط، بسیار آسیب پذیر هستند.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی تعداد قتل زنان توسط شرکای خشونت آمیز با اسلحه گرم در سال های اخیر افزایش یافته و وقتی صحبت از خشونت با اسلحه می شود، ایالات متحده خطرناک ترین کشور برای زنان در میان کشورهای پردرآمد است. 

حتی زمانی که متجاوزان در نهایت ماشه را نمی‌کشند، استفاده آزارگر از سلاح گرم و دسترسی مجدد وی به آن، باعث ایجاد وحشت روانی برای قربانیان می‌شود.

یک مطالعه نشان می دهد زنانی که توسط آزاردهنده‌شان با اسلحه تهدید شده‌اند یا می‌ترسیدند از اسلحه استفاده شود، نسبت به آن‌هایی که تهدید با اسلحه را تحمل نکرده‌اند از علائم استرس روانی شدیدتری رنج می‌برند. تهدید با سلاح گرم - فقط ترس از تهدید، نه حتی تهدید واقعی - به طور قابل توجهی با استرس روانی مرتبط است حتی از ارتباط بین سوء استفاده فیزیکی یا جنسی و استرس روانی قوی تر است.

سوء استفاده کنندگان از سلاح گرم در آمریکا پنج برابر بیشتر احتمال دارد که قربانیان زن خود را بکشند. آماری که در ادامه می آید نشان دهنده وخامت اوضاع در آمریکا است.

-  هر ماه به طور متوسط 70 زن توسط یک شریک جنسی مورد اصابت گلوله قرار می گیرند و کشته می شوند.
-  بیش از 4.5 میلیون زن گزارش داده اند که توسط شریک جنسی خود با اسلحه تهدید شده اند.
- زنان بومی سرخپوست آمریکا/آلاسکا تقریباً چهار برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض تیراندازی کشنده توسط یک شریک صمیمی قرار دارند.
-  بیش از چهار قتل از هر 10 قتل لاتین تبارها توسط یک شریک جنسی انجام می شود و در 60 درصد از این مرگ ها از سلاح گرم استفاده می شود.
-  در ایالات متحده، بیش از یک نفر از هر سه زن گزارش می‌دهند که در طول زندگی خود مورد آزار و اذیت شریک جنسی قرار گرفته‌اند.  
-  نزدیک به دو سوم قتل‌های شریک صمیمی در ایالات متحده با اسلحه انجام می‌شود.
- 80 درصد قربانیان قتل با اسلحه از شریک صمیمی زن هستند.  
-  طی دوره 10 ساله از 2011 تا 2020، افزایش 6 درصدی در قتل زنان توسط شریک جنسی مشاهده می شود. این روند به دلیل قتل با اسلحه بود که 15 درصد افزایش یافت.
-  92 درصد از کل زنانی که در کشورهای پردرآمد با اسلحه کشته می‌شوند، از ایالات متحده بودند.  
-  زنان در ایالات متحده 28 برابر بیشتر از زنان در کشورهای همسایه با سلاح گرم جان خود را از دست می‌دهند.
-  از هر 5 زن قربانی قتل با سلاح گرم، دو نفر توسط یک شریک جنسی فعلی یا سابق کشته شده اند.
-  دسترسی به اسلحه این احتمال را پنج برابر بیشتر می کند که شریک خشن، قربانی زن خود را بکشد.
-  بیش از یک سوم افراد (در یک نظرسنجی در سال 2018) گزارش داده‌اند که با اسلحه تهدید شده‌اند.
-  یک مطالعه نشان داد زنانی که در خانه‌هایی با سلاح گرم زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض خطر قتل هستند.
-  یک مطالعه در کالیفرنیا در سال 2022 نشان داد که زندگی در خانه با صاحب اسلحه، خطر تیراندازی و کشته شدن صاحب غیر اسلحه در خانه توسط همسر یا شریک صمیمی خود را بیش از   هفت برابر افزایش می‌دهد و اکثریت قریب به اتفاق قربانیان- 84 درصد زن بودند.  
-  زنان از جوامع دارای سابقه تبعیض نژادی، که اغلب با نرخ های فقر بالاتر در هم آمیخته شده اند، دسترسی کمتری به خدمات حفاظتی دارند.  
-  زنان سرخپوست آمریکایی در  آلاسکا، سیاهپوست و لاتین تبار با بالاترین میزان قربانی قتل با اسلحه گرم توسط شریک جنسی خود هستند.
-  زنان سیاه پوست، در مقایسه با زنان سفیدپوست، سه برابر بیشتر در معرض تیراندازی کشنده توسط شریک صمیمی قرار دارند.
-  زنان سیاه پوست پنج برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در همان گروه سنی مورد اصابت گلوله قرار می گیرند و توسط یک شریک صمیمی کشته می شوند.
-   بیش از نیمی از زنان بومی هندی آمریکا/آلاسکا خشونت با اسلحه توسط شرکای صمیمی در طول زندگی خود را تجربه کرده‌اند.
-   زنان بومی سرخپوست آمریکا / آلاسکا تقریباً چهار برابر زنان سفیدپوست در معرض تیراندازی کشنده توسط یک شریک صمیمی هستند.
-   16 تا 55 درصد از زنان آسیایی تبار در آمریکا گزارش می دهند که در طول زندگی خود خشونت جنسی، خشونت فیزیکی صمیمی یا هر دو را با اسلحه تجربه کرده اند.
-   58 درصد از قتل های اسلحه برای زنان گروه های نژادی و قومی توسط یک شریک صمیمی انجام شده است.



 

ارسال نظر: