X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 134
تاریخ ثبت : شنبه, 08 مهر,1402 | 03:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 مهر,1402 | 07:08 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 مهر,1402 | 03:17 ب.ظ

گزارش کارشناسان سازمان ملل درباره نژادپرستی نظام‌مند در زندان‌های آمریکا

  • گزارش کارشناسان سازمان ملل درباره نژادپرستی نظام‌مند در زندان‌های آمریکا

کارشناسان مسائل حقوق بشری سازمان ملل متحد، اداره زندان ها در آمریکا را نژادپرستانه و «توهین به کرامت انسانی» ارزیابی کردند و خواستار اصلاحات گسترده دستگاه قضایی این کشور برای مقابله با نژادپرستی نظام مند شدند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر،کارشناسان سازمان ملل در گزارش جدید خود به شواهدی استناد کرده اند که در دیدار از زندان های آمریکا در ماه های آوریل و مه (فروردین-اردیبهشت) بدست آورده اند.


بر اساس گزارش رویترز، زنان سیاه پوست در حالی که در غل و زنجیر هستند، وضع حمل می کنند و و از زندانیان مرد در شرایط سخت مشابه «کار در مزرعه» کار می‌کشند.


کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود عنوان می‌کنند که به طور مستقیم شهادت زنان بارداری را شنیده اند که در هنگام زایمان در غل و زنجیر بودند و از این رو نوزاد خود را از دست داده اند.


سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به درخواست ها برای ارائه جزییات بیشتری در این زمینه، به چندین مورد از چنین رفتاری با زنان سیاه پوست اشاره کرد.


کارشناسان سازمان ملل همچنین شواهد مستقیمی را از وضعیت یک زندان در لوئیزیانا جمع آوری کرده اند که نشان می دهد هزاران زندانی عمدتا سیاه پوست، در شرایطی مشابه نظام برده داری ۱۵۰ سال پیش و در حالی که توسط «مردان آزاد سفیدپوست اسب سوار» نظارت می شدند، مجبور به کار در مزرعه (حتی جمع آوری پنبه) شده اند.


این گزارش اتفاقاتی را که در زندان موسوم به «آنگولا» رخ می دهد، «تکان دهنده» توصیف کرده و عنوان می کند که اداره این زندان مانند «اشکال جدید نظام برده داری» است.


سازمان ملل در گزارش خود همچنین درباره استفاده گسترده از زندان های انفرادی هشدار داده و بیان می کند که از این زندان ها به شکل نامتناسبی برای زندانیان آفریقایی تبار استفاده می شود.


در این گزارش آمده است یک زندانی به کارشناسان سازمان ملل گفته که یازده سال است که بی وقفه در انفرادی بسر می برد.


یکی از کارشناسان سازمان ملل گفت یکی از نتایج تحقیقات ما از زندان های آمریکا نشان می دهد که به اصلاحات جامع نیاز هست.


طبق این گزارش هیات دیپلماتیک آمریکا در ژنو از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده و اداره زندان های فدرال مدعی‌ است که متعهد به تضمین ایمنی و امنیت زندانیان، کارکنان و مردم است. وضعیت زندان های آمریکایی دهه هاست که نگران کننده است و گروه های مدافع حقوق بشر مدتهاست که خواستار اصلاح یا تعطیلی زندان هایی هستند که بدترین سوابق را دارند.


تحقیقات سازمان ملل از وضعیت زندان های آمریکا در سال ۲۰۲۱ و بعد از کشته شدن جورج فلوید از سوی شورای حقوق بشر این سازمان که آمریکا نیز دارای حق رای در آن است، کلید خورد.



 

ارسال نظر: