X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 مهر 1402
تعداد بازدید خبر : 103
تاریخ ثبت : شنبه, 08 مهر,1402 | 09:45 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 مهر,1402 | 09:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 مهر,1402 | 09:45 ق.ظ

رئیس کل دادگستری استان فارس: تحقیقات در مورد حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) ادامه دارد

  • رئیس کل دادگستری استان فارس: تحقیقات در مورد حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) ادامه دارد
رئیس کل دادگستری استان فارس از ادامه تحقیقات برای روشن شدن ابعاد حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) خبر داد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رئیس کل دادگستری استان فارس در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد با اشاره به صدور رأی دادگاه علیه متهم اصلی دومین حمله تروریستی به این حرم مطهر از ادامه تحقیقات برای روشن شدن ابعاد این حادثه تروریستی خبر داد.


حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه سایر عوامل این اقدام تروریستی بخصوص برخی سر شاخه نیز شناسایی شده اند و در اختیار مقام قضایی هستند گفت: در تلاشیم تا آبان‌ماه بقیه عوامل را هم به مجازات قانونی برسانیم.


رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع شرکت کنندگان در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی با اشاره به دو حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) و صد‌ها اقدام مشابه توسط
گروهک‌های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: به وضوح شاهدیم که آمریکا علاوه بر اینکه حقوق مردم خودش را نقض می‌کند، حقوق مردم سایر کشور‌ها و ملت‌های دنیا از جمله مردم ایران را نیز نقض می‌کند که نمونه اصلی آن حمایت مستقیم از گروه داعش است.


رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: متاسفانه در کمتر از یک سال دو مرتبه حرمت این مکان مقدس توسط جنایتکارانی که از سرکردگان خود دستور می‌گرفتند شکسته شد و ناجوانمردانه زن، کودک، زائر و خا‌دم را به خاک و خون کشیدند و استکبار نیز با سکوت خود مهر تاییدی بر این جنایت زدند.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه هیاهوی رسانه‌ای غرب در قبال مجازات عوامل چنین جنایت هولناکی را نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی خواند و تصریح کرد: حقوق بشری که مدنظر غربی‌هاست یعنی اینکه به راحتی در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) مردم را بکشند، اموال مردم را به راحتی به آتش بکشند، به حریم خصوصی مردم تعرض و تجاوز کنند و در خیابان روسری از سر نوامیس مردم بکشند، اما به محض اینکه قوه قضاییه و دادگستری بخواهد با این اقدامات برخورد کند، می‌گویند حقوق بشر نقض شده است.


رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دشمن، دین و عقیده ما را هدف قرار گرفته است، افزود: آنچه از این جنایتکاران شنیده‌ایم این است که می‌گویند نباید کسی در این زیارتگاه‌ها زیارت کند و کسی در ایران امنیت داشته باشد؛ این‌ها همگی مفهوم حقوق بشر آمریکایی است.


وی در ادامه با تشریح اهداف این نشست تخصصی گفت: این همایش با قصد روشن شدن ابعاد حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب برپا شده است و پیش از برگزاری نشست اصلی هفت پنل تخصصی درباره ابعاد مختلف و مصادیق حقوق بشر آمریکایی برپا گردید که یکی از این پنل‌های علمی چرایی و چیستی حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) بود که با محوریت دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان فارس برگزار شد.


رئیس شورای قضایی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رسیدگی به پرونده متهمان حمله اخیر به شاهچراغ (ع) پرداخت و افزود: پس از برگزاری سه جلسه دادگاه، عامل اصلی این جنایت به دو بار اعدام محکوم شد و تعداد دیگری از افراد دخیل در این پرونده نیز در کشور دستگیر شده و در اختیار مقامات قضایی استان فارس قرار دارند.


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به این نکته که به سرانجام رسیدن این پرونده در استان فارس ظرف ۴۰ روز حکایت از تلاش بی وقفه مراجع رسیدگی در دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی استان فارس دارد گفت: همه عوامل دست اندرکار در این پرونده مهم از جمله جامعه اطلاعاتی استان، ضابطین و همکاران ما در مجموعه قضایی در دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی، جهادی و با جدیت موضوع را پیگیری کردند.


دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب امروز با حضور معا‌ون اول قوه قضاییه برگزار شد و شخصیت‌های مختلف قضایی، فرهنگی، مذهبی ایرانی و خارجی در این همایش به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

ارسال نظر: