X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 163
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 11:54 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 07:48 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 22 شهریور,1402 | 11:54 ق.ظ

هشدار برنامه جهانی غذا درباره خطر قحطی و گرسنگی در جهان

  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره خطر قحطی و گرسنگی در جهان

برنامه جهانی غذا هشدار داد کمبود کمک‌های مالی و در نتیجه آن کاهش جیره غذایی، می‌تواند ۲۴ میلیون نفر دیگر را در آستانه قحطی قرار دهد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، برنامه جهانی غذا بار دیگر هشدار داد کمبود کمک‌های مالی و در نتیجه آن کاهش جیره غذایی، می‌تواند ۲۴ میلیون نفر دیگر را در آستانه قحطی قرار دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این آژانس سازمان ملل متحد اعلام کرد که در حال تلاش برای برآوردن نیاز‌های رو به رشد جهانی برای کمک‌های غذایی است در حالی که با شکاف بودجه بیش از ۶۰ درصد در سال جاری مواجه است که بالاترین میزان در تاریخ خود است.

برنامه جهانی غذا در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: برای اولین بار، برنامه جهانی غذا شاهد کاهش مشارکت است در حالی که نیاز‌ها به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. این کاهش کمک ها، که بر بسیاری از آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل یا سازمان‌های غیر دولتی تاثیر می‌گذارد، می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد، به طوری که کارشناسان برنامه جهانی غذا تخمین می‌زنند که به ازای هر یک درصد کاهش کمک‌های غذایی، بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرایط اضطراری غذایی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

براساس معیار‌های سازمان ملل این آخرین مرحله درست قبل از قحطی است. با توجه به کاهش شدید کمک‌های غذایی، برنامه جهانی غذا تصریح کرد ۲۴ میلیون نفر دیگر ممکن است در ۱۲ ماه آینده در شرایط اضطراری غذایی قرار گیرند که ۵۰ درصد نسبت به سطح فعلی افزایش می‌یابد.

سیندی مک کین آمریکایی رئیس برنامه جهانی غذا بر نیاز فوری به بودجه اضافی تاکید کرد و گفت: تعداد بی سابقه‌ای از مردم در سراسر جهان با قحطی مواجه هستند، ما باید این کمک‌های حیاتی را افزایش دهیم. اگر حمایت لازم برای جلوگیری از بلایای بیشتر را دریافت نکنیم، جهان بدون شک درگیری، نا آرامی بیشتر و گرسنگی بیشتری را تجربه خواهد کرد.

برآورد‌ها حاکی از آن است که ۳۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند که در سطح سه یا بالاتر از طبقه بندی نا امنی غذایی قرار دارند. در مجموع، ۴۰ میلیون نفر از آن‌ها در حال حاضر در شرایط اضطراری غذایی قرار دارند، به این معنی که آن‌ها مجبور به انجام اقدامات ناامیدکننده برای زنده ماندن و خطر مرگ بر اثر سوء تغذیه هستند.

برنامه جهانی غذا یادآور شد: کمک‌های غذایی یک راه حیاتی برای نجات این انسان هاست.

 

ارسال نظر: