X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 12 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 99
تاریخ ثبت : یکشنبه, 12 شهریور,1402 | 01:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 12 شهریور,1402 | 08:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 12 شهریور,1402 | 01:01 ب.ظ

خشونت نظامیان صهیونیست این بار علیه پناهجویان سیاه‌پوست اریتره‌ای

  • خشونت نظامیان صهیونیست این بار علیه پناهجویان سیاه‌پوست اریتره‌ای
خشونت ثبت شده در اراضی اشغالی در روز گذشته بخشی از خشونت نژادپرستانه پلیس رژیم صهیونیستی علیه سیاه‌پوستان است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، پناهجویان اریتره‌ای که روز شنبه در اعتراض به برگزاری یک رویداد در مقابل سفارت این کشور در اراضی اشغالی تجمع کرده بودند، در پی مداخله خشونت‌بار پلیس رژیم صهیونیستی وارد درگیری شدند که دست‌کم ۱۷۰ زخمی برجای گذاشت.

پلیس رژیم صهیونیستی در درگیری با پناهجویان اریتره‌ای از نارنجک‌های شوکر، گلوله‌های جنگی و لاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای به پلیس و دستگاه‌های امنیتی این رژیم دستور داد تا با اعزام نیرو‌های کمکی به این اعتراض‌ها پایان بدهند؛ دستوری که براساس الگوی تکرارشونده خشونت پلیس رژیم صهیونیستی علیه پناهجویان آفریقایی‌تبار اراضی اشغالی قابل بررسی است.

طبق ویدئو‌های منتشر شده از این حادثه، استفاده بیش از حد از زور از سوی پلیس رژیم صهیونیستی آشکار است؛ در این ویدئو‌ها مشخص است که مردان سیاه‌پوست در حالی‌که دچار خونریزی و ناله کردن هستند، روی زمین افتاده‌اند.

شمار پناهجویان اریتره‌ای در اراضی اشغالی تا ماه ژوئن سال جاری ۱۷ هزار و ۸۵۰ نفر اعلام شد؛ این افراد کسانی هستند که سال‌ها پیش از طریق مصر وارد اراضی اشغالی شدند.پناهجویان اریتره‌ای عمدتا در محله‌های فقیرنشین حاشیه شهر تل آویو ساکن هستند.

در عین حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او و تیمی از وزرا امکان اخراج پناهجویان اریتره‌ای را که در جریان درگیری‌های شدید روز گذشته در تل آویو حضور داشتند، بررسی خواهند کرد.

براساس اعلام دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو تصمیم گرفته است که یک تیم ویژه وزیران را برای بررسی امکان اقدام علیه پناهجویانی که در ناآرامی‌ها شرکت کرده‌اند، از جمله اخراج آن‌ها، تشکیل دهد.

بخشی از کابینه رژیم صهیونیستی تا حد زیادی با پناهندگی مهاجران آفریقایی مخالفند و به‌طور معمول از همه پناهجویان، صرف نظر از انگیزه و شرایط، به عنوان «نفوذی غیرقانونی» یاد می‌کند.اگرچه تحت تبعیض‌ترین افراد در اراضی اشغالی، اعراب ساکن این مناطق هستند، اما رنگین‌پوستان نیز از فشار سنگین نژادپرستی و تبعیض این رژیم در امان نیستند.

پناهجویان رنگین‌پوست به‌ویژه سیاه‌پوستان از نژادپرستی نظام‌مند در اراضی اشغالی شکایت دارند؛ آن‌ها می‌گویند که از نژادپرستی ساختار‌های دولتی و خصوصی به شدت رنج می‌برند.

این موضوع غالبا به درگیری‌های خشونت بار میان پناهجویان سیاهپوست و پلیس رژیم صهیونیستی منجر می‌شود؛ چنین درگیری‌هایی سیاه‌پوستان را به‌شدت در معرض خشونت پلیس قرار می‌دهد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در سال ۲۰۲۲ با استناد به گزارش وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲۴ درصد از شکایت‌های مربوط به نژادپرستی و تبعیض از سوی افراد اتیوپیایی‌تبار ثبت شده است.

درصد تبعیض ثبت شده برای اتیوپیایی‌تبار‌ها در اراضی اشغالی در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ حدود ۲ برابر میزان جمعیت آن‌ها اعلام شد؛ به این معنا که اتیوپیایی‌تبار‌ها حدود ۱.۷ درصد از جمعیت ساکنان اراضی اشغالی را تشکیل می‌دهند، اما ۳.۵ درصد موارد تبعیض ثبت شده در بازه زمانی مذکور متوجه آن‌ها بوده است.

با وجود گستردگی معضل نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در اراضی اشغالی، اتیوپیایی‌تبار‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقلیت سیاه‌پوست در تبعیض در اراضی اشغالی هستند.اخیرا در گزارشی اعلام شد که معلمان صهیونیست با تشکیل گروهی واتس اپی برای سفر دانش آموزی، اقدام به توهین و تحقیر دانش آموزان اتیوپیایی‌تبار خود کردند.

پارلمان رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که در حال پاکسازی ساختار سیاسی این رژیم از نژادپرستی است. در عین حال، کارشناسان تاکید دارند که نژادپرستی در اراضی اشغالی یک واقعیت غیرقابل انکار است که در سال ۲۰۲۳ نیز همچنان با قدرت به حیات خود ادامه می‌دهد.


ارسال نظر: