X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 12 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 179
تاریخ ثبت : یکشنبه, 12 شهریور,1402 | 12:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 12 شهریور,1402 | 09:42 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 12 شهریور,1402 | 12:50 ب.ظ

حضور فلسطینی‌ها در "راهپیمایی‌ بازگشت" در نوار غزه

  • حضور فلسطینی‌ها در "راهپیمایی‌ بازگشت" در نوار غزه
فعالان فلسطینی از شروع مجدد "راهپیمایی‌ بازگشت" در امتداد نوار مرزی باریکه غزه خبر دادند و خواستار حضور ده‌ها هزار فلسطینی در این منطقه برای شرکت در این رویداد شدند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار حضور گسترده فلسطینی ها در نوار مرزی غزه برای شرکت در راهپیمایی‌های ضدصهیونیستی بازگشت شده است.

در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بارها فلسطینیان از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفتند و در جریان آن، در مجموع ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

۳۰ اوت ۲۰۱۸ با فراخوان گروه‌های فلسطینی و به مناسبت چهل‌ و دومین سالروز «روز زمین»، راهپیمایی‌هایی در نوار غزه با هدف مطالبه حق بازگشت آوارگان فلسطینی و شکست محاصره ۱۳ ساله غزه آغاز شد که نزدیک به ۳ سال است که متوقف شده است.

این راهپیمایی در حد فاصل این منطقه و شهرک‌های صهیونیست نشین صورت می گیرد.
گروه‌های فلسطینی این راهپیمایی‌ها را بازگشت و شکستن محاصره نامیده و تاکید دارند که این راهپیمایی‌ها مردمی و صلح‌آمیز خواهند بود، به این شکل که چادری نصب شده و امکاناتی جهت تحصن در آن فراهم شده است.

هیأت عالی ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره غزه بتازگی از آغاز تدارک برای تجهیز و بازسازی پنج «اردوگاه بازگشت» واقع در نزدیکی مرز شرقی نوار غزه و سازماندهی فعالیت‌های مقاومت مردمی که بیش از سه سال است متوقف شده، خبر داد؛ امری که بیانگر احتمال تشدید تنش در جبهه غزه میان مقاومت و اشغالگران صهیونیست است.

ارسال نظر: