X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 116
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 شهریور,1402 | 01:56 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 شهریور,1402 | 10:49 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 شهریور,1402 | 01:56 ب.ظ

ستایشی: ۲۰۰ نفر مرتبط با گروه های تروریستی بازداشت شدند

  • ستایشی: ۲۰۰ نفر مرتبط با گروه های تروریستی بازداشت شدند
سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت و دستگیری ۲۰۰ نفر مرتبط با گروه های تروریستی در ایران خبر داد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به این سوال که آیا پرونده قضایی برای ۲۰۰ نفر از اعضای القاعده و رژیم صهیونیستی که به گفته وزیر اطلاعات، قصد انجام خرابکاری در ایام اربعین داشتند و دستگیر شدند و عملیات آن‌ها خنثی شده، تشکیل شده است و قوه قضاییه قصد ورود به این موضوع را دارد؟ گفت: به خانواده‌های بزرگوار و عزادار در خانواده فارس و شهدای حرم شاهچراغ حضرت احمد بن موسی (ع) تسلیت عرض می‌کنم و برای کسانیکه در این حادثه مجروح شدند، آرزوی شفا و سلامتی کامل دارم و باز هم درود می‌فرستیم به آن بزرگواری که با شجاعت خود از اقدامات ناجوانمردانه فرد داعشی جلوگیری کرد. از سربازان گمنان امام زمان و ضابطان قضایی برای جامع اقداماتی که برای استقرار امنیت عمومی مردم انجام دادند، تشکر می‌کنم.

ستایشی با تایید خبر دستگیری ۲۰۰ نفر از اعضای القاعده و رژیم صهیونیستی، گفت: در این خصوص اعلام می‌کنیم که اقدامات بسیاری از سوی ضابطان و پس از آن از سوی قوه قضاییه صورت گرفته است و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است و تا زمان حصول نتیجه نهایی|، آن‌ها را با قاطعیت تمام پیگیری می‌کنیم. بار‌ها کرده ایم که هیچگونه تعارفی با کسانیکه قصد برهم زننده نظم کشور و امنیت عمومی و برهم زننده آرامش روان مردم هستند و ملت را با اعمال شاقه اذیت می‌کنند، نداریم. چنانچه این افراد مستقیم و یا غیرمستقیم به سرویس‌های خرابکار جاسوسی غرب و صهیونیستی متصل باشند، مطمئن باشند برخورد عبرت انگیز و بازدارنده خواهند دید.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: افراد بازداشت شده اعم از متهمان بازداشت شده در پرونده حمله دوم به حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی الرضا (ع) که در مرحله تحقیقات قرار دارد، این افراد قصد انجام فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی در نقاط مختلف کشور را در ایام اربعین و قبل و پس از آن را داشتند. به محض انجام اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی، جزئیات بیشتری از این پرونده‌ها به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: ۱۹۶ نفر از افراد دستگیر شده مربوط به پرونده حمله اول به حرم شاهچراغ (ع) هستند و آن‌ها در استان‌های مختلف کشور دستگیر شدند و پرونده‌هایی در حوزه‌های مختلف کشور به اقتضای شرایط رسیدگی و اتخاذ تصمیم می‌شوند، اما این را بدانند که این تصمیمات محکم و عبرت آموزی خواهد بود که در تاریخ می‌ماند و پرونده دوم کیفرخواست صادر شده و اقدامات دیگر هم در حال انجام است. نسبت به پرونده‌های قبلی نیز حکم‌ها صادر شده است و برخی در حوزه دادسرا کیفرخواست صادر شده و به دادگاه فرستاده شده و برای برخی دیگر از پرونده‌ها در دادسرا در حال انجام تحقیقات تکمیلی انجام می‌شود.

ارسال نظر: