X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 شهریور 1402
تعداد بازدید خبر : 117
تاریخ ثبت : دوشنبه, 06 شهریور,1402 | 01:14 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 06 شهریور,1402 | 07:09 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 06 شهریور,1402 | 01:14 ب.ظ

فرانسه پوشیدن عبای اسلامی را برای دختران در مدارس ممنوع کرد

  • فرانسه پوشیدن عبای اسلامی را برای دختران در مدارس ممنوع کرد
فرانسه در جدیدترین اقدام کاملا آشکار ضد اسلامی خود پوشیدن عبا را برای دختران مسلمان در مدارس دولتی ممنوع کرد.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، وزیر آموزش و پرورش فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی TF۱ با ادعای اینکه پوشیدن عبای اسلامی توسط دختران مسلمان ناقض قوانین سکولار فرانسه است، گفت: از فصل جدید تحصیلی پوشیدن عبای اسلامی توسط دختران مسلمان در مدرسه امکان‌پذیر نخواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، گابریل آتال افزود: وقتی وارد یک کلاس درس می‌شوید، نباید بتوانید فقط با نگاه کردن به دانش‌آموزان، دین آنها را تشخیص دهید.

این تصمیم در حالی اعلام شد که پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر استقبال دختران مسلمان از پوشش عبا در مدارس فرانسه منتشر شده بود.

اگرچه این تصمیم از سوی شماری از مقام‌های فرانسوی تایید شد، اما شماری از سیاستمداران فرانسوی ضمن انتقاد از این تصمیم، آن را غیرقانونی و خلاف اصول بنیادی ارزش‌های ادعایی سکولار فرانسه خواندند.

یکی از اعضای حزب «Unbowed» در این رابطه گفت که دولت فرانسه به شکلی وسواس‌گونه جمعیت مسلمان ۵ میلیونی این کشور را نفی می‌کند.

بر اساس قانونی که مارس ۲۰۰۴ در فرانسه به تصویب رسید پوشیدن لباس‌هایی که وابستگی ظاهری مذهبی دانش‌آموزان را نشان می‌دهد در مدارس فرانسه ممنوع شده بود و با تصویب این قانون دختران مسلمان از استفاده از روسری در مدارس این کشور منع شدند اما آنها برای پوشیدن ردای اسلامی تا به حال با هیچ ممنوعیتی مواجه نبودند.


برچسب ها: فرانسه, مسلمانان
ارسال نظر: