X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 167
تاریخ ثبت : یکشنبه, 29 مرداد,1402 | 10:22 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 29 مرداد,1402 | 10:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 29 مرداد,1402 | 10:22 ق.ظ

افزایش خشونت خانگی و فیزیکی علیه زنان در آلمان

  • افزایش خشونت خانگی و فیزیکی علیه زنان در آلمان

خشونت فیزیکی و خانگی علیه زنان در آلمان به ویژه پس از دوران همه گیری کرونا به شدت افزایش یافته است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، اعمال خشونت فیزیکی علیه زنان در آلمان یکی از انواع نقض قوانین این کشور بوده که به ویژه پس از دوران پاندمی و همه گیری کرونا به شدت افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سی ان ان، یک نظرسنجی که  اخیرا انجام شده، یک سوم از مردان آلمانی اعلام کردند که علیه زنان نزدیک و خویشاوندان خود خشونت ورزیده اند و حتی این اقدام را مجاز می دانند.

این نظرسنجی توسط موسسه خیریه کودکان Plan International Germany انجام شده ویافته های آن در روزنامه منطقه ایWestdeutsche Allgemeine Zeitung منتشر گردیده است.

مطابق این نظرسنجی 34 درصد مردان گروه سنی18تا 35 ساله اعتراف کردند که نسبت به شریک زندگی خود رفتار خشونت آمیز داشته اند.33 درصد هم اعلام کردند که در طول زندگی مشترک خود خشونت فیزیکی علیه همسر ویا شریک زندگی شان به کار برده اند.

کمی بیش از نیمی از مردان مورد مصاحبه در این نظرسنجی، یعنی52درصد آنان، نگاه سنتی به زنان داشته و زن را موظف به خانه داری و مراقبت از کودکان می دانستند که این میزان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، خصوصا کشورهای اسکاندیناوی رقم بالایی است.

این در حالی است که بیش از دو سوم از زنان مصاحبه شونده مخالف نقش سنتی زنان بوده و خواهان مشارکت برابر در امور خانه داری و بزرگ کردن فرزندان بوده اند.

بسیاری در آلمان یافته های این نظرسنجی را تکان دهنده دانستند و خواستار کاهش خشونت واضح علیه زنان در منزل و بررسی علل مجاز دانستن مردان به اعمال خشونت فیزیکی و کتک زدن زنان در خانه شدند.

طبق گزارش سی ان ان تنها در سال2021، نزدیک به115هزار زن در آلمان قربانی خشونت ِ شریک ِ زندگی خود شدند. این در حالی است که آلمان یکی از بالاترین نرخ های خودکشی زنان در اروپا را دارد و این آمار پس از پاندمی و همه گیری کرونا و در نتیجه قرطینه های مداوم در آلمان تشدید شده است.



 

ارسال نظر: