X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 108
تاریخ ثبت : یکشنبه, 29 مرداد,1402 | 09:01 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 25 مرداد,1402 | 02:52 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 29 مرداد,1402 | 09:01 ق.ظ

شیخی: تحریم دارو از سوی آمریکا علیه ایران یک جنایت جنگی خاموش است

  • شیخی: تحریم دارو از سوی آمریکا علیه ایران یک جنایت جنگی خاموش است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در زنجیره تولید دارو، ایران همچنان اثر تحریم‌ها را می بیند، گفت: تاب‌آوری زنجیره تولید دارو در مقابل تحریم‌های بین‌المللی تحث تاثیر قرار گرفته است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اولین همایش تخصصی بین‌المللی حقوق بشری با عنوان «بررسی آثار تحریم‌های جهانی بر حوزه دارو و درمان با تاکید بر بیماری هموفیلی» ضمن تسلیت حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: تامین داروی کافی یک حق همگانی است، ایران هم با تمام قوا تلاش می‌کند به موقع این موضوع را انجام دهد.
 

شیخی با اشاره به اینکه در زنجیره تولید دارو، ایران همچنان اثر تحریم‌ها را می بیند، عنوان کرد: تاب‌آوری زنجیره تولید دارو در مقابل تحریم‌های بین‌المللی تحث تاثیر قرار گرفته است.


نماینده مجلس در بخشی دیگر با طرح این موضوع که یک‌ جنایت جنگی خاموش در تمامی ابعاد مختلف روی داده و اینکه عملا شرکت‌های دارویی، بانک‌ها و بیمه‌ها تحث تاثیر قرار گرفتند و این کار را بسیار دشوار می کند، گفت: ویروس کرونا همچنین یک شاهد بود که آثار تحریم‎ها را نشان بدهد.


 

ارسال نظر: