X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 119
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 24 مرداد,1402 | 10:17 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 24 مرداد,1402 | 10:09 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 24 مرداد,1402 | 10:17 ق.ظ

بیانیه سفرای کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی علیه اهانت به قرآن کریم

  • بیانیه سفرای کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی علیه اهانت به قرآن کریم
سفرای کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی در لندن با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، افزایش تلاش دولت‌ها برای جلوگیری از افراط گرایی، ترویج نفرت و اسلام هراسی را خواستار شدند.
به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در این بیانیه که به پیشنهاد سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت ایران در لندن و ابتکار سفیر عراق روز دوشنبه صادر شد، با اشاره به سلسله بیانیه‌هایی که از سوی شخصیت‌های سیاسی، دولت‌ها و مجامع بین‌المللی در محکومیت قرآن‌سوزی منتشر شده، آمده است: سفرا تاکید می‌کنند که همه ذینفعان مربوطه از جمله دولت‌ها باید تلاش‌های خود را برای رسیدگی به رفتارهای تبعیض‌آمیز، بیگانه‌هراسی و سخنان نفرت‌انگیز، بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر مضاعف کنند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی در لندن خاطر نشان کردند: اهانت به عقیده و یا مذهب منجر به قطبی شدن جوامع می شود که باعث ایجاد تنش‌های شدید و برانگیختن خشم، نفرت و خشونت می شود.

آن‌ها بیان اینکه «دولت‌ها نباید افراط گرایی یا ترویج نفرت و اسلام هراسی را تحمل کنند» بر لزوم جلوگیری از «اعمالی که به سایر باورها بی‌احترامی می‌کند و به هیچ وجه نمی‌توان آن را به عنوان آزادی بیان طبقه بندی کرد» تاکید کردند.

برچسب ها:
ارسال نظر: