X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 مرداد 1402
تعداد بازدید خبر : 144
تاریخ ثبت : دوشنبه, 16 مرداد,1402 | 09:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 مرداد,1402 | 01:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 16 مرداد,1402 | 09:51 ق.ظ

تاکید رضوانی بر مطالبه‌گری و استفاده از ظرفیت سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با آسیب‌های حقوق بشری

  • تاکید رضوانی بر مطالبه‌گری و استفاده از ظرفیت سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با آسیب‌های حقوق بشری

کمیسر ایرانی کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری برای مقابله با آسیب‌های حقوق بشری، گفت: وظایف این کمیسیون از مواد مختلف تشکیل شده است که از موضوع‌های فلسطین، اسلام هراسی، زنان، ... تشکیل می‎شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، حسین رضوانی، کمیسر ایرانی کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در نشست تخصصی “حمایت و ارتقاء حقوق و کرامت ملت‌های مسلمان از دریچه فعالیت‌های سازمان همکاری‌های اسلامی با تمرکز بر مأموریت‌ها و اقدامات کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر” و بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی، ضمن تقدیر از سازمان دهندگان مراسم بزرگداشت این روز، گفت: واقعیت امر این است که در اسلام و مکتب متعالی اسلام ناب محمدی، از اصول و ارزش‌های هدایت کننده بشر در سطح کلان بهره‌مند و برخورداریم؛ مخاطب قرآن کریم هم به صورت کلی نوع بشر است و در برخی موارد مخاطب را مومنان و ... قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در زمینه حقوق بشر از لاک دفاعی خارج شده و با عادی شدن ماجرا‌های حقوق بشری مقابله کنیم، اظهار کرد: ایران با وجود ظرفیت‌های عالی و منابع متعالی در حوزه صیانت از حقوق بشر سیبل حملات کشور‌های غربی شده است.

به گفته رضوانی، ایران از جمله معدود کشور‌های است که بالاترین قطعنامه‌های محکومیت در زمینه حقوق بشر را دریافت کرده و بالاترین گزارشگر ویژه کشوری برایش تعیین شده است؛ هیئت حقیقت‎یاب یکی از موارد این حملات است که در پی اتفاق‌های سال گذشته با هدف بهره برداری سیاسی انجام شد.

کمیسر ایرانی کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت مطالبه‌گری برای مقابله با آسیب‌های حقوق بشری، توضیح داد: وظایف این کمیسیون از مواد مختلف تشکیل شده است که از موضوع‌های فلسطین، اسلام هراسی، زنان، ... تشکیل می‎شود.

وی همچنین با اشاره به نشست‌های منظم و سازوکار‌های موجود این کمیسیون، حوزه‌های فعالیت آن را در عرصه بین‎المللی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل دانست و گفت که این کمیسیون رکنی مشورتی است که همزمان مبتکر در زمینه هنجارسازی است.

کمیسر ایرانی کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی، ادامه داد: بررسی اعلامیه قاهره در پی دگردیسی سال‌های اخیر اکنون در دست بررسی کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی است؛ همچنین اسناد دیگری مانند میثاق حقوق کودک از دیگر دستورالعمل‌های کمیسیون مذکور است و به زودی نهایی خواهد شد؛ حقوق زنان، خانواده، ترتیبات ناظر بر فعالیت نهاد‌های مدنی، ... هم در دستور کمیسیون هستند.

رضوانی همچنین به تاریخ فعالیت‌های کشورمان در سازمان همکاری اسلامی و کمیسیون حقوق بشر این سازمان پرداخت و گفت: ما در مهر ماه سال جاری میزبان سمینار بین‎المللی در زمینه حقوق معلولان خواهیم بود.

کمیسر ایرانی کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی با اشاره به اینکه جهاد تبیین در عرصه بین‌المللی اکنون همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند یک ضرورت است، گفت: کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی سکوی خوبی برای کشور برای فراهم کردن زمینه جهت تصویب قطعنامه‌ها و اسناد حقوق بشری است.

 

ارسال نظر: